Freshlabels.cz na E-Business Forum 2021: Jak nedělat přešlapy ve zodpovědném přístupu k zákazníkům?

15. 6. 2021 | Barbora Vičarová
Zodpovědnost, udržitelnost a férový business – jak se nechytit do pasti planých slibů a drahých přešlapů a vybudovat si se zákazníky vztah, který v e-commerce nemá obdoby? O tom na letošním E-Business Foru promluvil Jakub Veselský, CEO e-shopu Freshlabels. Co byly klíčové momenty jeho prezentace?

Letošní E-Business Forum se v mnohém neslo v tématu změny, kterou přinesla nelehká a turbulentní pandemická doba – digitální transformace, nové přístupy ke kontaktu se zákazníkem, logistické inovace nebo právě udržitelnost a odpovědné chování firem k planetě i k zákazníkům. Právě na toto téma se zaměřit také Jakub Veselský, CEO a spoluzakladatel populárního e-shopu a sítě kamenných prodejen Freshlabels.cz.

Naši zákazníci nejsou vymezení věkem, spojuje je pozitivní mindset, chtějí posouvat dál sami sebe nebo své okolí a zajímají se o to, co kupují. A náš cíl je být maximálně transparentní obchod s lifestylovým zbožím. Ve všem co děláme, chceme jít pod povrch,” vysvětluje hned na začátek Veselský, v čem se Freshlabels liší od konkurence. A ačkoliv byl e-shop původně zaměřen hlavně na design a cool image zboží, časem se Freshlabels začal stále více zaměřovat také na kvalitu, výdrž zboží a udržitelnost. 

Udržitelnost vs. důvěra

Dlouhodobé snahy pak v loňském roce Freshlabels shrnul do Sustainability Reportu 2020, kde jsou shrnuty všechny aktivity, které e-shop v této oblasti dělá a na které se soustředí. A je zajímavé začít už od výběru samotného zboží. Všechny produkty, které na e-shopu najdete, jsou totiž sledovány z mnoha parametrů: 

  • původ materiálů
  • metoda barvení materiálů 
  • etičnost produkce a pracovní podmínky výrobců
  • prověření celého dodavatelského řetězce
  • uhlíková stopa
  • transparentnost celého procesu 
  • certifikace produktů 

„Jsme retail, prodáváme skrze 4 jazykové mutace e-shopu, máme 3 kamenné prodejny – dáváme si hodně záležet na zákaznickém servisu a chceme být co nejvíc autentičtí a dělat věci tak, aby nám zákazník mohl důvěřovat,” vysvětluje Veselský filosofii Freshlabels. „Udržitelnost je v poslední době dost zneužívané slovo, ale měla by to být přirozenost. Vše, co tu děláme, má nějaký dopad na životní prostředí a my chceme být součástí změny a myslíme si, že jiná cesta prostě není. Není důležité to slovo, ale ten obsah.” 

Edukovat a inspirovat

Jako první z bodů, které Veselský na konferenci zmínil, je edukace a inspirace zákazníků, o kterou se firma dlouhodobě snaží. „Děláme to skrze blog, newsletter, eventy, webovou stránku… máme třeba slovník udržitelných pojmů, kde mohou naši zákazníci pochopit spoustu věcí a získat vysvětlivky k termínům, které na e-shopu používáme. Máme sekci materiály, kde najdete specifika konkrétních materiálů, ze kterých jsou věci vyrobeny,” vysvětluje aktivity Freshlabels Veselský. Chceme nabízet řešení a to je v našem případě produkt, který prodáváme.”

Udržitelné zboží i logistický řetězec

V současné chvíli je 60 % naskladněného zboží plně udržitelného, v sezoně podzim–zima 2021 by se e-shop chtěl dostat na 75 %. „Vytvořili jsme vlastní dotazník na základě kterého porovnáváme značky. Ten posíláme dodavatelům a chceme ho od nich vyplnit, aby každá značka měla svůj vlastní hlas. Cílem je být transparentní ohledně zboží, které prodáváme,” říká Veselský. 

Další oblastí, kterou retail musí řešit, jsou obaly. „Snažíme se co nejvíce používat staré krabice, které získáváme od spřátelených dodavatelů. Momentálně je to kolem 75 % krabic, které použijeme a chceme to neustále zvyšovat,” vysvětluje Veselský. Pro průzkum udržitelnosti obalů a logistiky Freshlabels oslovil uskupení CIRA, aby prozkoumali cesty, které je možné podniknout. „Občas stačí mít jen správné informace, aby člověk nedělal chyby.”

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek: