PR stunt: na symbol kapitalismu na Wall Street se dívá bronzová gorila z memů

20. 10. 2021 | Michl Petr
Máme tu novou verzi slavné kampaně „Fearless Girl“. Tentokrát souboj v zírání se sochou býka na Wall Street podstupuje bronzová socha gorily Harambe. Upozorňuje tím na novu sociální síť i na nerovnost v přístupu ke kapitálu u 1 procenta elit a zbytku světa.


Zdroj: @Stonybiker1 / Twitter

Bronzová socha býka připraveného k útoku (tzv. „Charging bull“) je pevnou součástí Manhattanu a Wall Street, ulice spojené s newyorskou burzou a sílou finančních trhů. Je zvyklá na turisty, kteří se s ní fotí, ale občas se nechtěně stane i součástí marketingové kampaně. Přesně to se stalo i v pondělí 18. října, kdy byl býk zasypán banány a proti němu „se posadila“ gorila — pochopitelně v rovnocenném postavení bronzové sochy.

Za tímto PR stuntem stojí sociální síť ve vývoji Sapiens.Network. Ta se definuje jako „postavená na blockhainu“ a chlubí se tím, že se "věnuje tomu, aby potřeby a blaho lidských bytostí byly na prvním místě". V praxi slibuje uživatelům absolutní kontrolu nad jejich uživatelskými daty. Tato časově omezená instalace má nicméně jiné důvody. Sociální síť je vysvětluje takto:

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:
Podobné články: