Od roku 2018 realizujeme edukační kampaň na podporu povědomí o bariatrické chirurgii. Zákrok, který je plně hrazen pojišťovnami, není však lékaři preferován a pacienti nemají o možnostech léčby touto metodou dostatek informací. Prostřednictvím spolupráce s ambasadorkou, která bariatrickou operaci žaludku sama podstoupila, zprostředkováváme laické veřejnosti nejen informace o zákroku, ale i autentickou zkušenost, která může do značné míry ovlivnit rozhodnutí potenciálních zájemců pro podstoupení zákroku. Pacienti trpící obezitou denně čelí předsudkům okolí, frustraci z marných pokusů o hubnutí, nebo problémy se sebevědomím. K tak specifické cílové skupině nelze přistupovat tradičním způsobem. Proto jsme celou kampaň založili na práci v komunitě a sdílení pacientských příběhů. Ostatní – informativní složky kampaně jako edukační webová stránka nebo medializace, probíhaly ve spolupráci s odbornými garanty – lékaři z bariatrických center, takže potencionální zájemci mohli získat nejen ověřené informace, ale i pohled a zkušenost pacientky – mladé dívky, která se o svůj příběh léčby obezity podělila.
Hlavní ambassadorka díky svým aktivitám na projektu dokázala vyvolat na sociální síti vysoký engagement – pacienti sdílí své zkušenosti s hubnutím, operací, svěřují se navzájem se svými obavami, nebo kladou dotazy odborníkům. Díky velké aktivitě členů skupiny a velkému množství mediálních výstupů se podařilo zvýšit počet zájemců o bariatrickou chirurgii a přesvědčit stále váhající zájemce k jejímu podstoupení. První část kampaně trvala čtyři měsíce. Během této doby se nám podařilo zařídit výstupy v nejsledovanějším a nejčtenějších médiích, čímž jsme zasáhli 67, 2 % cílové skupiny. Na webové stránky jsme přivedli 4 500 unikátních uživatelů, kteří zde strávili v průměru 3,3 minuty. Facebooková skupina se rozrostla z nuly na 800 aktivních uživatelů. Příběhy pacientů umístěné na youtube kanále zhlédlo přes 3 000 lidí. Efektivitu kampaně potvrzují nejenom uvedená čísla, ale hlavně zvýšený zájem o chirurgickou léčbu obezity a plné čekárny specialistů. Víte jak na kvalitní obsah?.