PŘÍPADOVÁ STUDIE

FIRMA JAKO TÝM

FOCUS

O PROJEKTU

Záleží nám na našem týmu. Záleží nám na každém jednotlivci. Snažíme se proto organizovat malé i větší sportovní a společenské akce, abychom posílili vazby, táhli za jeden provaz a lépe se poznali.

První lockdown v roce 2019 udělal těmto aktivitám velký červený škrt. Prakticky ze dne na den jsme se ocitli zavřeni doma bez – pro nás tak důležité – osobní interakce. Někteří situaci zvládali bez problémů a jiní hůře. Co nám však hodně chybělo, byly oblíbené výzvy.

Snažili jsme se najít recept na to, jak s týmem pracovat i na dálku. Jak se i přes lockdown propojit a pokud možno mít zábavný a smysluplný program, protože nejen prací živ je člověk!

Baví nás pracovní i sportovní výzvy. Rádi soutěžíme! Zkoušeli jsme různé messengery a podněcovat aktivity ve skupinách. Tento systém se u nás příliš neujal.

Rozhodli jsme se, že si postavíme aplikaci. Jednoduchou appku, která bude dostupná všem lidem v týmu.

Důležité pro nás bylo, aby každý měl možnost se připojit k výzvám, které ho baví. Stejně tak bylo důležité, aby každý měl možnost vytvořit si svoji vlastní výzvu a přizvat ostatní kolegy.

Jak jsme si řekli, tak jsme udělali.

Máme rádi sport. Takže sportovní aktivity byly jasně nejdůležitější. Vedle toho máme rádi dobré jídlo a třeba food challenge nás vyloženě baví! A k tomu všemu rádi relaxujeme. Rádi si čteme, posloucháme hudbu, sledujeme seriály nebo se třeba věnujeme svým koníčkům.

A všechno to, co děláme rádi, položilo základy naší aplikace. Chtěli jsme tam mít všechno, co nás baví. Ovšem nechtěli jsme do toho míchat práci. Žádné zadávání úkolů, žádný kalendář. Nic takového. Ale přeci jen, jde o firemní appku, nějaké informace by se hodily. Do obsahu jsme přidali „firemní sdělení“, ve kterém sdílíme důležité informace, např. o možnostech a podmínkách využívání kanceláří v době koronaviru.

Začali jsme tvořit prototyp a testovali jsme. A nápad se začal záhy formovat do konkrétního produktu. Testovali jsme dál.

Demo jsme začali prezentovat i ostatním lidem, abychom si ověřili, že tenhle nápad je zajímavý i pro ně, nejen pro nás. A potvrdilo se.

 

CO JSME DOKÁZALI

Mobilní aplikace dostala název Firma jako tým. Úspěšně jsme ji rozběhli u nás ve firmě. Od září do prosince 2019 jsme v aplikaci zvládli toto:

  • 57 splněných výzev
  • nachodili jsme přes 10 000 000 kroků
  • uběhli jsme přes 800 kilometrů
  • najezdili jsme 1 900 km na kole
  • snědli jsme přes 24,5 kg zeleniny
  • vybrali jsme 5 752 Kč na dobročinné projekty
  • vypůjčili si 42 knih

Za splněné výzvy jsme si rozdali odměny:

  • 76 medailí
  • 16 sportovních triček
  • ochutnali jsme dobroty dle 13 receptů
  • snědli jsme 3 dorty

 

Aplikace se nám skvěle osvědčila. Dále pracujeme na jejím rozvoji. V současné době umí mnoho skvělých věcí.

  • Každý uživatel si může založit výzvu a přizvat ostatní
  • Každý se může účastnit výzev, které se mu líbí
  • Výzvy mají několik možností. Tým může táhnout za jeden provaz, lze sčítat výsledky všech účastníků. Výzvy mohou být soutěžní a může se hrát o co nejlepší výsledek.
  • Soutěžit mezi sebou mohou jednotlivci i týmy
  • Každý může přispívat nebo komentovat příspěvky ostatních v rámci vlastní sociální sítě
  • Aplikace zasílá uživatelům notifikace o nových výzvách nebo motivuje ke splnění těch probíhajících
  • Sportovní výsledky lze importovat prostřednictvím Google Fit nebo Health Fit na iOS
  • Za výsledky účastníci sbírají virtuální medaile
  • V sekci inspirace sdílíme články o zdravém životním stylu

Tímto výčet vlastností nekončí. Pracujeme na dalším vylepšení, v plánu toho máme víc než dost.

Co nás nesmírně těší, je skutečnost, že o aplikaci již projevily zájem i další firmy. Nyní jednáme již s osmi, které mají zájem toto řešení nasadit.

Z jednoho nápadu nám tu roste zajímavý projekt.

Další případové studie služby SOCIAL MEDIA A DIGITÁLNÍ MARKETING