Marketing journal

Náš úkol

Pro úspěšnou práci v public relations se musíme neustále vzdělávat a dívat se kolem sebe. Abychom využívali v našich kampaních aktuální trendy, musíme o nich vědět a sledovat je. Proto jsme přišli na myšlenku portálu, který bude informovat čtenáře o dění ve světě marketingu a public relations. Vzniknul Marketing Journal (www.m-journal.cz), server o moderním marketingu, který přináší zajímavosti ze světa trendů v oblasti marketingu, public relations, reklamy i sociálních sítí. Nabízí aktuální informace z prostředí médií i odborné články od zkušených autorů. Během své existence si získal věrné příznivce a denně jej navštíví více než 1 500 čtenářů. Naším úkolem je i nadále udržovat vysoký standard obsahu, získávat další autory, profesionály z oblasti PR a marketingu, a reflektovat aktuální trendy v oboru.

„Na webu Marketing Journal můžeme našim klientům demonstrovat, jak přínosný je content marketing v rámci komplexní komunikace firmy směrem k odborné veřejnosti a potenciálním klientům. Úsilí, věnované tvorbě obsahu se nám dlouhodobě vyplácí.“

Michaela Škopková
Account Director, Focus Agency

Jak jsme na to šli:

Naši myšlenku nového zdroje informací o trendech v marketingu a PR jsme zrealizovali v roce 2004, kdy se zrodil Marketing Journal. Zpočátku měl i podobu tištěného měsíčníku, od roku 2009 však pokračuje výhradně v elektronické podobě. V dubnu 2013 prošel portál zásadním redesignem. Každý všední den si mohou návštěvníci portálu přečíst několik aktuálních zpráv z Česka i ze zahraničí, o nových kampaních, netradičním využívání tradičních médií i aktuálním dění na sociálních sítích. Naši autoři píší o marketingu, reklamě, public relations, ale i o nových médiích, technologiích a výzkumech. Navštěvujeme i zásadní oborové akce a v reportážích zprostředkováváme jejich nejdůležitější myšlenky. V budoucnu chceme pod hlavičkou Marketing Journalu vstupovat častěji i do reálného offline světa. První vlaštovkou byl workshop s Milošem Čermákem na téma využívání sociálních médií a budování komunity fanoušků.

Co jsme dokázali:

Na vlastním příkladu demonstrujeme, že kvalitně tvořený obsah si najde své čtenáře. Marketing Journal je budovaný bez reklamních investic, přesto si ve světě podobně zaměřených webů drží na předních příčkách s vysokým procentem opakovaných návštěv (přes 60 %).
Díky portálu roste povědomí a zájem o Focus Agency a Marketing Journal tak skvěle přispívá k budování obrazu firmy jako profesionálního partnera klientů na poli public relations a marketingové komunikace.

Přínosy důsledně prováděného content marketingu:

Zvýšení povědomí o znače a podpora budování image odborníků na oblast marketingu a public relations.
Vlastní platforma pro publikování odborných článků, studií a průzkumů a navázání spolupráce se specialisty na různé oblasti marketingové komunikace a PR.
Provázání s dalšími komunikačními kanály – sociální sítě, direct mail ad. – a propojení s off-line světem (workshopy, konference aj.).
Hovoříme výsledky

„Marketing Journal je každodenním zdrojem informací z oboru marketingu, PR a nově také stále častěji z oblasti sociálních sítí, pro postupně rostoucí komunitu pravidelně se vracejících čtenářů.“

Petr Michl
šéfredaktor

  • návštěv za březen 2014

  • návštěv za březen 2016

  • návštěv za březen 2017
další studie
Spolupráce s blogery
NERO Caffé