Facebook začal blokovat konspirační reklamy proti očkování
S opět sílící vlnou koronaviru bují na sociálních sítích také dezinformační příspěvky a konspirační teorie brojící proti očkování, například tomu proti chřipce. Facebook se s poplašnými zprávami pouští do boje a od úterý blokuje všechny placené příspěvky tzv. antivaxerů.
Ve svém úterním prohlášení Facebook uvádí, že se chystá podpořit snahy expertů na veřejné zdraví a podpořit veřejnost v tom, aby se nechala naočkovat alespoň vakcínou proti chřipce a dbala co nejlépe na správnou prevenci. S tím se pojí jednotlivé kroky Facebooku:
- Zahájení nové informační kampaně o vakcíně proti chřipce, včetně nových funkcí příspěvků, které poskytují obsah související s vakcínami
- Globální blokování sponzorovaných příspěvků, které brojí proti očkování
- Spolupráce s globálními zdravotnickými partnery na kampaních, které vedou ke zvýšení imunity a zdravotní prevenci uživatel
Diane Summers, poradce Facebooku z organizace UNICEF (Dětský fond Organizace spojených národů) říká:
„Očkování bylo pro UNICEF vždy celosvětovou prioritou a bude jí ještě více, protože svět pokračuje v boji s COVID-19. Budování poptávky po očkování v komunitách po celém světě je klíčem k záchraně životů. Naše spolupráce s Facebookem je součástí našeho úsilí o řešení dezinformací ohledně vakcín, naším cílem je informační a uklidňující kampaň o vakcínách a očkování.”
Facebook globálně zavádí například informační příspěvek, který se zobrazuje v záhlaví feedu, ve kterém informuje o možnosti preventivního očkování proti chřipce. V americkém prostředí je pak součástí tzv. Preventive Health Tool, který uživateli podle jeho lokace nabídne například nejbližší středisko, kde se může nechat očkovat.
Blokace příspěvků namířených proti vakcínám by měla probíhat celosvětově, netýká se ale promovaného obsahu, který nemíří přímo proti vakcíně, ale komentuje například legislativu nebo vládní rozhodnutí, která se očkování týkají. Příspěvky s takovým obsahem projdou pouze předběžnou autorizací a budou doplněny štítkem, který informuje, kdo za jejich propagaci platí. Je to tak pravděpodobně například z důvodu politických stran, jejichž agenda se na konspiracích zakládá a není možné jejich případnou kampaň takto omezovat.