Kdy publikovat příspěvky na sociálních sítích? Rozsáhlá studie odhaluje nejlepší časy pro rok 2021
Přijít na nejvhodnější den a hodinu pro zveřejnění příspěvku na sociálních sítích byl vždycky tvrdý oříšek. I když jste si někde našli tahák, který vycházel z dat pro rok 2019, v roce 2020 zasáhla celý svět pandemie COVID-19 a všechno se zase obrátilo vzhůru nohama. V digitálním světě se najednou změnil způsob, jakým se lidé připojují a stejně tak časy, kdy to dělají. Což se samozřejmě výrazně dotklo social media managerů, kteří tak museli překopat veškeré strategie.
Nástroj pro publikaci příspěvků v sociálních médiích, Sprout Social, neotálel a vydal komplexní studii, která ušetří nejednomu markeťákovi čas, pomůže mu učinit informovanější rozhodnutí a vytvořit propracovanější strategii. Do studie bylo zahrnuto více než 20 000 účtů, přičemž bylo cílem najít časy a dny publikace příspěvků, kterým se nejvíce dařilo z hlediska engagementu. Výsledky nelze brát jako mantru hodnou nekritického následování, mohou ovšem minimálně poskytnout zajímavý náhled a základní orientaci.
Facebook zůstává nejpoužívanější platformou sociálních médií a jeho „časy mimo provoz“ jsou stále vzácnější. Nejlepší dny pro zveřejňování jsou úterý, středa a pátek, a to v časech mezi 9:00 a 13:00.
I Instagram zaznamenal oproti roku 2020 jisté rozšíření ,,nej” časových oken vhodných pro zveřejňování. Svůj podíl na tom jistě má i spuštění nového formátu Reels nebo vylepšené Stories. Jako nejlepší vychází úterní okno mezi 11:00 a 14:00, celkově pak od pondělí do pátku v 11:00.
Během pandemie a prezidentských volebv USA v roce 2020 byl Twitter preferovaným zdrojem aktuálních zpráv a informací. Nejlepší doba pro zveřejňování na této síti je ve středu mezi 9:00 a 15:00, dále pak od úterý do čtvrtka mezi 9:00 a 11:00.
Nejlepší dny a časy pro zveřejňování jsou během pracovního týdne, a to od úterý do čtvrtka mezi 9:00 a 12:00. Což vzhledem k zaměření platformy není žádné překvapení. Co ale naopak někoho překvapit může je fakt, že si na této platformě poměrně dobře vede i neděle.
Nejlepší načasování pro publikování příspěvků podle odvětví
Studie také shromáždila ta data z Facebooku, Instagramu a Twitteru, díky kterým navrhla nejvhodnější časy a dny pro zveřejnění příspěvků v sociálních médiích podle odvětví:
Zdravotnictví
Facebook: pracovní dny v 11:00 hodin
Instagram: neděle mezi 8:00 a 9:00, úterý mezi 8:00 a 12:00 a mezi 17:00 a 20:00
Twitter: pondělí mezi 9:00 a 12:00 a úterý mezi 8:00 a 13:00
Média
Facebook: pátek v 7:00 a úterý mezi 6:00 a 9:00
Instagram: úterý mezi 13:00 a 17:00, středa v 11:00 a čtvrtek mezi 8:00 a 9:00
Twitter: pondělí v 6:00 a v 9:00 a úterý v 7:00
Vzdělání
Facebook: středa a čtvrtek v 10:00
Instagram: pátek mezi 4:00 a 5:00 a čtvrtek ve 14:00
Twitter: pondělí mezi 18:00 a 21:00 a čtvrtek v 10:00
Neziskové organizace
Facebook: středa mezi 10:00 a 17:00
Instagram: středa mezi 10:00 a 18:00
Twitter: středa mezi 10:00 a 11:00 a pak mezi 14:00 a 16:00
Restaurace
Facebook: pondělí ve 12:00 a pátek mezi 13:00 a 14:00
Instagram: pondělí mezi 9:00 a 13:00
Twitter: středa mezi 12:00 a 14:00 a čtvrtek mezi 8:00 a 14:00
Technologie
Facebook: čtvrtek mezi 15:00 a 16:00
Instagram: pondělí mezi 10:00 a 11:00, mezi 14:00 a 17:00 a ve 20:00, úterý mezi 10:00 a 13:00, čtvrtek ve 12:00 a pátek v 11:00
Twitter: pondělí v 11:00, úterý a středa v 9:00 a úterý ve 14:00
Cestovní ruch
Facebook: úterý a středa od 9:00 do 13:00 , pátek od 10:00 do 12:00
Instagram: čtvrtek v 7:00 a pondělí mezi 11:00 a 15:00
Twitter: pondělí mezi 10:00 a 14:00 a středa mezi 8:00 a 9:00
Finance
Facebook: středa mezi 9:00 a 13:00, pondělí v 17:00 a pátek v 11:00
Twitter: pondělí a úterý mezi 1:00 a 3:00 a pátek mezi 12:00 a 15:00
Gastro
Facebook: pondělí v 11:00, pátek mezi 8:00 a 11:00 a pondělí, úterý a čtvrtek v 16:00
Instagram: středa ve 12:00, čtvrtek mezi 15:00 a 16:00, pátek mezi 8:00 a 12:00
Twitter: středa od 15:00 do 17:00 a čtvrtek od 10:00 do 11:00