Nová kampaň značky Whiskas propojuje designové umění s dobročinným úmyslem

5. 12. 2023 | redakce, TZ
Kampaň s cílem podpořit adopce koček z útulků si bere na pomoc chlupaté umělce, vyznavače uměleckého směru „vrnismus". Právě ti dotvořili škrabadla, která jsou k dispozici v online aukci na Aukru.

 

Cílem projektu Scratched art značky Whiskas je podpořit adopce koček z útulků. Značka ve spolupráci s designéry vytvořila sérii ručně vyráběných kočičích škrabadel, které následně poškrábaly samy kočky z útulků a tím jim vtiskly novou uměleckou hodnotu. Díla se nyní budou dražit v online aukci. Veškerý výdělek značka věnuje přímo kočičím útulkům.

Designová škrabadla vytvořilo designérské duo Matěj Janský a Cyril Dunděra ve spolupráci s návrhářkou Terezou Rosalií Kladošovou, jež se postarala o originální patch výplň.

O finální podobu škrabadel se svými uměleckými drápy postaraly kočky z útulku, které jsou do projektu zapojené jako ti skuteční hrdinové a umělci. Škrabadla se tak stala svébytnými uměleckými díly, které si mohou zájemci vydražit v průběhu dvoutýdenní online aukce, která je aktivní od 28. listopadu na aukro.cz. Celý výtěžek bude věnován kočičímu útulku, Pražský spolek ochránců zvířat, v kterém se kočičí umělci nachází. Projekt je unikátní v tom, že se dražitel v případě zájmu může ucházet o adopci kočičího umělce, který se na finální podobě díla přičinil. Tím se kočkám podaří najít milující domov, což je hlavním cílem kampaně.

Portfolio manager značky Whiskas k tomu říká:

„Společnost Mars usiluje o lepší život pro domácí mazlíčky a dlouhodobě podporuje adopce psů a koček. O kočičím bezdomovectví se však tolik nemluví, tak jsme se rozhodli letošní kampaň na podporu adopce koček pojmout jinak. Kdo kočku doma již má, tak ví, jak ráda škrábe různé kusy nábytku, čímž vyjadřuje své emoce. Proto jsme vytvořili nový umělecký směr vrnismus, který se zakládá na tom, že v každé kočce dřímá umělec, jehož škrábání vyjadřuje jeho uměleckou duši. Těmito umělci jsou útulky přeplněné, stejně jako i útulek Pražský spolek ochránců zvířat. Nechali jsme tedy vytvořit sérii unikátních kočičích škrabadel, které jsme propojili s 10 kočičími umělci z útulku. Vznikla nám tak jedinečná vrnistická díla, která si můžete vydražit a zároveň se i ucházet o adopci kočičího umělce, který dílo vytvořil."

Pro komunikační účely vznikl na Instagramu profil kočičího kurátora, který seznamuje s myšlenkou kampaně. K adopcím zvířat z útulků vzývají na sociálních sítích i influenceři. 

Podstatu uměleckého směru „vrnismus" vám přiblíží popisky následujících příspěvků. 





PR komunikaci odstartoval 28. listopadu event pro média, na kterém se aukce oficiálně zahájila. Zároveň zde společnost Mars věnovala Pražskému spolku ochránců zvířat šek na produkty a finanční pomoc v celkové hodnotě 200 000 Kč na podporu kočičích umělců. Kampaň byla uvedena na českém a rumunském trhu, komunikačně ji zajišťuje agentura MSL Czech Republic. Za kreativním konceptem a realizací škrabadel stojí Product Design Hub IMMINENT.  

Štítky dokumentu: Formy PR Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?