
Televize, rádio, noviny i časopisy, ale také sociální média, streamovací služby, podcasty, maily nebo chatovací aplikace — v informacích se dnes doslova topíme. V posledních letech jsme však často svědky pokusu o manipulaci ve snaze zpochybnit nebo ohýbat objektivní informace.
Informace utváří naše názory, ovlivňují naše vztahy, chování i jednání a v neposlední řadě i naše volební preference. Informace tak mají zásadní vliv na prostředí i naši budoucnost.
Mediální gramotnost by proto měla patřit mezi důležité dovednosti, které pomohou v orientaci a schopnosti odlišit informační balast od důležitých informací a objektivní zprávy od těch zmanipulovaných či smyšlených.
Proč je toto školení vhodné pro firmy?
„Školení je koncipováno pro firemní kolektivy. Jsme ho schopni zprostředkovat formou webináře i naživo přímo ve firmách, přičemž druhý způsob umožňuje více bezprostřední interakci a diskuzi, která ideálně mezi kolegy pokračuje i posléze,“ vysvětluje jeho lektor, Petr Michl, a dodává: „Právě diskuzi o tom, jak získávají lidé informace a jak s nimi pracují, chceme podněcovat. Skoro každý má ve svém okolí příbuzného, kamaráda, ale třeba i kolegu, co podléhají fake news. Po našemu školení budou jeho účastníci ovládat nástroje pro usnadnění odhalení dezinformací a mít vědomosti, které jim pomůžou o tématu věcně argumentovat. Což je mnohem lepší přístup než bohužel častá argumentace ad hominem — její použití s lidmi, co věří například v narativy šířené Kremlem, vede obvykle jen k rozklíženým vztahům. Věříme, že to jde lépe.“
Kurz vám přináší PR a komunikační agentura Focus Agency ve spolupráci s e-magazínem Marketing Journal. Webinář povede šéfredaktor Petr Michl, který je zároveň zkušeným lektorem kurzů o public relations a médiích.
Školení MEDIÁLNÍ GRAMOTNOST, FAKE NEWS A HLEDÁNÍ DŮVĚRY VE ZPRÁVY V DOBĚ INFORMAČNÍHO CHAOSU je určené pro všechny pozice, nejen pro vrcholový management nebo pracovníky z oblasti PR a komunikace.
Účastníci získají znalosti, které jim pomohou dívat se na informace více kriticky, a zároveň i větší odolnost vůči mediálním manipulacím a fake news.
Focus Agency, s.r.o., Štefánikova 43a, 150 00 Praha 5