Důvěřujeme (stále) influencerům? Studie odhalila, že nejvíce se jim věří na Instagramu
Spolupráce s influencery je dnes na vzestupu. Mnoho značek spojuje svou marketingovou a komunikační strategii se jmény konkrétních osob a věří v růst prodeje. Stejně tak spolu s oblibou této spolupráce roste i číslo „samozvaných” influencerů, kteří aspirují na tento post a veškeré své online aktivity si podle toho i plánují. Při tak vysokém výskytu influencerů se tedy nabízí otázka: důvěřujeme jim ještě?
Studie od společnosti Slicktext se zaměřila na to, jak moc lidé influencerům důvěřují. Průzkum byl proveden v březnu 2021 mezi 1 100 Američany, přičemž zohledňoval také věkové kategorie odpovídajících (generaci Z, boomers a mileniálů).
Mladší ročníky nejvíce věří influencerům na Instagramu
Většina respondentů z generace Z, tedy mezi 16-24 lety, uvedla, že nejvíce důvěryhodných a upřímných influencerů je na Instagramu, následoval TikTok (28,67 %). Naopak podle generace starší (tzv. Boomers) se nejvíce důvěryhodných influencerů nachází na Facebooku. Dává to smysl. Protože obecně můžeme také říct, že právě v těchto věkových skupinách se nachází i majorita uživatelů na zmiňované síti. Můžeme tedy i dedukovat, že lidé důvěřují influencerům tam, kde jsou nejaktivnější.
Jak můžete vidět níže, u mírně starších ročníků si ale Instagram vedl také poměrně dobře, získal 17,38 % hlasů. Ovšem velký rozdíl je vidět u zájmu o TikTok. Tato platforma má zkrátka u Boomers problém s reputací a důvěryhodností.