Apple a jeho nová ochrana osobních údajů by mohla být přísnější než GDPR

25. 6. 2020 | Eva Dragulová
Špatná zpráva pro inzerenty. Apple hodlá v nové verzi operačního systému iOS 14 zpřísnit ochranu osobních údajů svých uživatelů. K tomu, aby inzerenti zobrazili uživatelům reklamu na základě podrobného cílení, budou nově potřebovat jejich souhlas.

Apple myslí na své uživatele. V pondělí 22. 6. 2020 se při představování nových produktů jeho vývojáři nechali slyšet, že mají pro uživatele pár vylepšení týkající se ochrany jejich osobních dat. Před inzerenty však kvůli těmto vylepšením vyvstávají nové překážky s doručováním reklamy v aplikacích. K tomu, aby mohli cílit reklamu na uživatele aplikací, budou totiž potřebovat od uživatelů nového iOS 14 souhlas.

apple

Uživatelé budou pomocí pop-upu dotázáni, jestli chtějí, aby je daná aplikace „sledovala“. Když odpoví ne? Tak s tím žádný inzerent už nic nesvede. Apple bude po vývojářích aplikací (včetně vlastníků médií a značek) vyžadovat přesná data, která shromažďují, a jména třetích stran, s nimiž je sdílejí.

John Wilander, bezpečnostní inženýr z Apple, se nechal slyšet:

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Apple
Sdílejte tento článek:
Podobné články: