France Télécom by mohl investovat do listu Le Monde

11. 6. 2010 | ČTK
Telekomunikační operátor France Télécom by mohl investovat do francouzské společnosti Le Monde, která vlastní stejnojmenné noviny. Ty mají v plánu vzdát se nezávislosti výměnou za finanční injekci, protože jim chybí hotovost i na provoz. Telekomunikační operátor by patrně investoval menší část.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Telekomunikační operátor France Télécom by mohl investovat do francouzské společnosti Le Monde, která vlastní stejnojmenné noviny. Ty mají v plánu vzdát se nezávislosti výměnou za finanční injekci, protože jim chybí hotovost i na provoz. Telekomunikační operátor by patrně investoval menší část.
France Télécom uvedl, že možná investuje několik desítek milionů eur, za jakých podmínek, ale nesdělil. Konečné nabídky mají být předloženy v pátek a podle agentury Reuters byly zatím podány dvě nabídky z Francie. Zájem má i španělská mediální skupina Prisa, ta však dala najevo, že by chtěla více času.
Ředitel France Télécom Stéphane Richard dnes řekl, že jej ohledně vstupu do Le Monde kontaktovalo více zájemců. "Rozsah investice, kterou bychom v Le Monde mohli realizovat, je vzhledem k velikosti naší skupiny velmi omezený," dodal.
Richard v úterý agentuře Reuters řekl, že jeho podnik by měl zájem asi jen o partnerství s Le Monde. Přímo do rekapitalizace novin by ale prý asi neinvestoval. Objevily se i zprávy, že by se France Télécom mohl připojit ke Claudu Perdrielovi, který je šéfem skupiny Nouvel Observateur a zároveň členem správní rady Le Monde. Perdriel hledá partnera, který by s ním investoval. Le Monde podle něj potřebuje asi 90 až 100 milionů eur (až 2,6 miliardy Kč).
Zájem projevila i skupina investorů, mezi nimiž je bankéř ústavu Lazard Matthieu Pigasse, francouzský internetový magnát Xavier Niel, který založil telekomunikační skupinu Free, a také bohatý průmyslník Pierre Bergé. Ten je známý jako dlouholetý partner módního návrháře Yvese Sainta Laurenta. Posledně jmenované trio už složilo zálohu, Perdriel asi nabídku podle listu Les Echos předloží v nejbližších hodinách.
Noviny Le Monde byly založeny v roce 1944 na principech politické a ekonomické nezávislosti. Novináři, kteří jsou v těchto novinách zaměstnaní, prostřednictvím komplexní akcionářské struktury drží většinový podíl ve společnosti Le Monde SA. Ta je vydavatelem novin. Novináři v Le Monde mají řadu práv a mohou například odvolat šéfredaktora anebo prosadit změnu vydavatele.
O chystaných změnách tento týden informoval americký list The Wall Street Journal. Společnost, která Le Monde vlastní, by tak po téměř 60 letech ukončila zavedenou praxi, kdy kontrolu nad novinami mají novináři, kteří do nich píší.
Deník Le Monde se potýká s podobnými problémy jako řada jiných tištěných médií, především tedy s poklesem prodeje a s tím souvisejícími nižšími příjmy z prodeje reklamy. Společnost Le Monde si loni musela půjčit zhruba 25 milionů eur (zhruba 644 milionů Kč), aby mohla vůbec financovat vlastní činnost.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.