Guerilla na chodnících chodcům nevadí, "tolerantní" jsou i radnice a TSK

28. 6. 2010 | ILE
Tvůrci guerillových kampaní, které využívají jako médium chodník, si mohou oddechnout. Jejich dílo je chodci zatím přijímáno bez námitek a kampaně jsou považovány za vtipné. Tedy do té doby, než začnou, například na cyklostezkách, kolidovat s vodorovným značením. Vyplývá to z bleskového průzkumu studentů marketingové akademie, který se mimo jiné zaměřil i na vnímání netradičních reklamních ploch.

Ilustrační obrázek, zdroj: archiv

Tvůrci guerillových kampaní, které využívají jako médium chodník, si mohou oddechnout. Jejich dílo je chodci zatím přijímáno bez námitek a kampaně jsou považovány za vtipné. Tedy do té doby, než začnou například na cyklostezkách kolidovat s vodorovným dopravním značením.
Vyplývá to z bleskového průzkumu studentů marketingové akademie, který se mimo jiné zaměřil i na vnímání netradičních reklamních ploch. Podle něj celých 81 % nepovažuje reklamu na chodnících za nevhodnou. Za výrazně závadnou a odsouzeníhodnou ji pak považuje 5%. Vybavit si alespoň jednu kampaň, která využívala pro svou komunikaci chodník, dokázalo 23% respondentů. Nejčastěji se jednalo o reklamu na vůz Škoda Yeti, která v rámci své guerilly využívala bíle nasprejovaných stop.
Za největší problém považují dotazovaní kolizi reklamy se značením na cyklostezkách (53 %), fakt, že reklama na chodníku vydrží i nekolik let (27 %), nevzhlednost pak vadí třinácti procentům.
K chodníkovým guerillám chtě nechtě přistupují tolerantně i radnice a TSK. V jejich případě se však spíše jedná o střízlivý postoj, který realisticky zhodnocuje jejich šanci v případném sporu. Podobně jako u stickerů je totiž viník většinou nedopátratelný.

Štítky dokumentu: Guerilla marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.