Instagram Guides brzy umožní tvůrcům doporučovat místa a produkty
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?

Sekce Guides byla na Instagramu představena v květnu letošního roku a najdete v ní obsah doplněný praktickými radami a tipy. Nejprve byla tato možnost představena pouze účtům, které se zaměřují na témata zdraví a duševní pohody. Nyní Instagram oznámil, že se sekce Guides rozšíří i na další typ obsahu. Konkrétně v rámci něj bude možné doporučovat místa či dokonce produkty.
V rámci Guides lze publikovat fotografie i videa. Tento obsah může pocházet přímo z autorova profilu, případně od jiných tvůrců. Součástí zvoleného obsahu jsou navíc různé komentáře a tipy.
Guides tedy umožní autorům, aby sdíleli užitečné informace se svými fanoušky. Již je nebudou muset odkazovat na externí zdroj, například na svůj web či blog.
Ačkoliv se rozšiřují možnosti využití Guides, tyto novinky prozatím nebyly zpřístupněny většímu počtu uživatelů Instagramu. Jejich vylepšení poprvé odhalil na Twitteru Alessandro Paluzzi.
#Instagram is working on the possibility of creating different types of Guides pic.twitter.com/IhqWHydOsF
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) August 25, 2020
Pokud uživatel zvolí, že chce vytvořit nový Guide, objeví se mu tabulka, ve které upřesní, o jaký se má jednat obsah. Zda bude zaměřený na konkrétní místo, produkt nebo oblíbený příspěvek. Tyto možnosti jistě potěší především influencery, kteří často svůj obsah plní různými doporučeními. Mohou tak svým followerům říci, kam mají jít, co by si měli koupit apod. Influenceři by tak mohli nasměrovat více uživatelů na své sponzorované příspěvky.
Instagram potvrdil, že jsou nové funkce součástí vylepšení, které připravuje pro Guides. Tiskový mluvčí Instagramu ke změnám uvedl:
„Jedná se o raný test v rámci vylepšování Guides. Brzy budeme sdílet více informací.”
Instagram odmítl říci, kdy, a jestli vůbec, budou uvedené změny k dispozici širší veřejnosti. Uvedl, že je nástroj stále v raných fázích, a že se může dále měnit na základě zpětné vazby od uživatelů. Instagram také odmítl poskytnout bližší informace o svých dlouhodobých plánech pro tuto funkci.
Uvedené změny se objevily krátce poté, co Pinterest začal představovat funkce, které by mohly konkurovat Instagramu. S takzvanými Story Pins mohou tvůrci na Pinterestu vytvářet své průvodce (Guides) s vlastními tématy. Těmi mohou být nejrůznější návody, recepty, projekty apod. Navíc se stále více lidí obrací na Tik Tok právě kvůli různým tipům, obsahu tvůrců a inspiraci. Není tedy divu, že se Instagram snaží udržet náskok a pozornost svých uživatelů.
Zdroj: TechCrunch