Instagram testuje taggované produkty, které jdou nakoupit přímo z fotek

3. 11. 2016 | Petr Michl
Z fotografie na Instagramu rovnou do produktového detailu, s novým formátem taggovaných produktů by to měla být hračka aneb Instagram je pro e-commerce zase o něco užitečnější.

Instagram se dlouho bránil reklamám, ale jejich zavedení u uživatelů prošlo. Není už dokonce vnímán značkami jen jako platforma pro budování brandu, ale dokonce i jako prodejní nástroj. Příklon k e-commerce značí i nový test, ten zkouší reklamy ve formě taggovaných produktů přímo na fotkách.

Důraz na nákupní konverzi je v tomto případě maximální. Kliknutí na popisek vede na detail produktu na stránkách prodejce. Z Facebookem poskytnutých ilustračních obrázků je zřejmé, že se do popisků mimo názvu produktu vejde také jeho cena.


Dosavadní test probíhal na Instagramových účtech v USA působících značek Kate Spade, J. Crew, Warby Parker a Macy's. Zajímavostí je, že bylo umožněné otaggované produkty umístit do organických příspěvků.



Taggované produkty se zatím uplatňují zejména u obsahových projektů online prodejců módy, můžete je najít na ZOOT Stories i na Tchibo blogu. Články na nich se zpravidla propagují přes sociální média. Možnost nabídnout atraktivní ukázku zajímavého oblečení přímo na Instagramu a umožnit jeho koupi na pár kliků ovšem nese příslib ještě vyšších konverzních poměrů.



„Vytváří to, v co doufáme, z pohledu hodnoty pro komunitu i pro byznys. Domnívám se, že to zvyšuje roli Instagramu pro podniky. Už nyní máme výlohu, která vám řekne, co jsou prodejci za značku a jak dle nich vypadá. Nyní máme takovýto look book... je to jako produktový katalog," uvedl viceprezident produktové monetizace v Instagramu, James Quarles.

V rámci omezeného testu si Instagram nebral žádné podíly za uskutečněné prodeje. Do budoucna je ale zpeněžení podobné funkce logické. Quarles uvedl, že by se mohla objevit v sekci Explore a jako samostatný reklamní formát.

Zdroje: Adweek, Instagram Blog

Kam dál?

Instagram dokáže fungovat již nyní jako velmi efektivní prodejní kanál. Připomeňte si to v případové studii ZOOT.

Štítky dokumentu: E-Commerce Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.