Jak se liší nákupní chování lidí v různých koutech světa?

4. 7. 2013 | BeDa
Evropané častěji nakupují pro zábavu, Američané a Kanaďané se zase snaží odbýt svoje nákupy tak rychle, jak to jde.

Mohlo by se zdát, že u nakupování se budou lidé po celém světě chovat stejně. Například, že je bude zajímat primárně cena výrobku. Není to ale pravda. Reklamní agentura Leo Burnett prozkoumala přes 13 000 zákazníků ze šesti zemí v severní Americe a západní Evropě. Zaměřila se na jejich nákupní zvyky a chování při nákupu. Na základě toho vytvořila studii PeopleShop, ve které porovnává rozdíly v nakupování pro několik národností.

Ze všech zkoumaných zemí, jsou nejvíce orientovaní na slevu obyvatelé Spojených Států Amerických. Zaplatit plnou cenu zboží naopak dělá nejmenší potíže Francouzům.

V některých zemích chtějí mít nákupy, co nejdříve za sebou. Tak to mají například Američané (45 %) a Kanaďané (39 %), zatímco jinde nakupují pro zábavu nebo relaxaci. Tak to mají ve Francii (32 %) nebo v Německu (26 %).

Ve Španělsku jsou zákazníci zaměřeni na kvalitu a informace. Přes 80 % zákazníků ve Španělsku nakupuje s katalogem či letákem v ruce. Také jsou ochotni za kvalitní zboží připlatit (59 %) a rádi prozkoumávají na internetu stránky s recenzemi a blogy, které jim mohou pomoci s konkrétním nákupem (60 %).


Také Němci před nákupem dělají průzkum, dokonce zhruba stejně často jako lidé ve Španělsku. Němci ale při svých nákupech dají mnohem více na emoce. 38 % německých zákazníků považuje za důležitou funkci i emocionální přínos koupeného produktu.

Francouzi jsou poměrně loajální zákazníci. 28 % francouzských zákazníků uvedlo, že nakupují téměř výhradně jen jednu značku. Oproti tomu 41 % Kanaďanů je vcelku jedno jakou značku si kupují, ale rádi se dělí o různé výhodné nabídky.


V Itálii zase velké množství lidí (73 %) nakupuje zboží přes teleshopping, ale také Italové uvádějí, že si před nákupem zboží rádi vyzkouší a osahají. Také nejčastěji z šesti porovnávaných zemí nakupují za využití QR kodů (31 %), v Americe jich pro srovnání využívá jen 18 %.

Zdroje: www.adweek.com, www.slideshare.net

Štítky dokumentu: Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?