Marketing Journal Podcast: P.R.ciny aneb O zločinech PR specialistů s Bohuslavem Bohuňkem

14. 7. 2020 | Petr Michl
Pracujete v PR a nechcete dělat chyby, které neustále štvou novináře? Poslechněte si podcast s autorem knihy P.R.ciny, Bohuslavem Bohuňkem. Mýtů v PR je mnoho a my jich v tomto díle pěknou řádku zboříme.
59% manažerů očekává v roce 2020 stejný nebo vyšší rozpočet na PR. 1
  • Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
  • Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
  • Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
  • Jak prosazovat obsah do médií?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: PR Klub 5/2020


Bohuslav Bohuněk

Bohuslav Bohuněk je veteránem oborové žurnalistiky zaměřené na marketing. To znamená, že už toho hodně zažil a snad ještě víc toho vytrpěl jeho e-mailový inbox. „Každý den narážím na zhůvěřilosti píáristů, které nás, novináře, v tom lepším případě pobaví, v horším případě vyprovokuje k nějaké škodolibé reakci a v tom nejhorším rozčílí,“ uvádí. Už od roku 2014 zachycuje ty největší perly v LinkedIn skupině P.R.ciny a v loňském roce vyšla i stejnojmenná kniha, která je jakýmsi obráceným „best of“. Rekapituluje mýty, které jsou usazené v hlavách PR specialistů. Někdy to je vtipné čtení, někdy pořádně bolestné. Rozhodně je ale poučné. Právě proto získala kniha 1. místo v České ceně za PR LEMUR v kategorii B2B

S Bohuslavem Bohuňkem si v Marketing Journal Podcastu povídal jeho šéfredaktor, Petr Michl. Ten je ve své roli jeho oborovým kolegou, zároveň zná ale pracovně i situaci na druhé straně barikády. Následující podcast je tak debatou o tom, co dělají píáristi špatně, ale také o tom, co je v pořádku a co by šlo dělat lépe.  Dozvíte se v něm:

  • Nad čím by se měl píárista zamyslet, než odešle tiskovou zprávu.

  • Kam si může klient PR agentur strčit všechny superlativy.

  • Čísla, cifry, numera a to, jak je důležitá jejich přesnost.

  • K čemu může vést přílišná velkohubost klienta.

  • Jaké jsou efekty nerozumné autorizace rozhovoru.

  • O co by píáristi novináře neměli prosit.

  • To, jak se nesoudnost může stát výtahem k PR krizi značky a následnému rozpuštění jeho oddělení komunikace.  

 

Zmáčkněte play.

Nahrávku rozhovoru si můžete například stáhnout do mobilu na tomto odkazu (klikněte poté na tři tečky na pravé straně přehrávače). Nejlépe ovšem uděláte, když si přidáte Marketing Journal Podcast také na vaší podcastové aplikaci. Měl by být dohledatelný na hlavních platformách, včetně SpotifyGoogle Podcasts nebo Stitcheru.

Nečekejte ovšem jenom jednostranný hate. Zástupci Public Relations mohou být i partnery novinářů nebo minimálně někým, kdo jim tu a tam dokáže otevřít nové obzory a usnadnit práci. A to dokážou novináři ocenit, jenom nesmí píáristi páchat PR.ciny. Tento podcast se může stát povinným poslechem pro všechny PR specialisty a zároveň upoutávkou na knihu.

Mimochodem PR mýtů je skutečně mnoho, těšte se tak na další díl. A rozhodně doporučujeme objednat si knihu.

 

Kam dál?


Jan Eisenreich

Dodržování českých zákonů týkajících se reklamy u influencerů dost pokulhává. Právník Jan Eisenreich se to rozhodl prozkoumat na vlastní kůži: nakoupil fanoušky v Indii, začal porušovat v příspěvcích jeden zákon za druhým a poté se udal na příslušných úřadech. Jak to dopadlo? Dozvíte se v našem podcastu.

Nahrávku rozhovoru si můžete například stáhnout do mobilu na tomto odkazu nebo ji můžete najít na Spotify či Google Podcasts.

 

Štítky dokumentu: Formy PR Podcast
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.