Naučte se techniky světových značek: Jak na inovace produktů a služeb

21. 11. 2013 | DP

Inovace mohou vzniknout různými způsoby. Lidé si často spojují inovace s pouhým vymýšlením nápadů. To se obvykle děje v zasedačkách, bez kvalitních insightů a empatie s cílovou skupinou a bez následného prototypování v co nejpřirozenějším prostředí.

Společnost Direct People pořádá kurz Inovace zaměřené na člověka (jak na produkty, které se prodávají samy), v kterém odkryje velkou část ze svého know-how. Pokud poskytujete zákazníkům služby či se podílíte na vývoji produktů, poskytne vám příležitost nahlédnout do způsobu práce těch nejúspěšnějších značek.

Co je empatický design?

Empatický design nebo-li Human Centered Design (HCD) je jednou z velice účinných metod, pomocí nichž vznikají životaschopné inovace, které dokáží nadchnout zákazníky.

Metodu používá například Apple, GE Money, Google a další úspěšné firmy.

I v HCD je brainstorming jednou z důležitých fází, ale co mu předchází? Mít dobré nápady znamená mít hodně nápadů. Hodně nápadů znamená mít dobré insighty a dobré insighty souvisí s vysokou úrovní empatie.

Na začátku, když  máme jasné zadání, probíhá empatická fáze. Můžeme jí nazvat fáze naslouchání. Nejen cílové skupině, pro kterou inovace tvoříme, ale i expertům či obchodníkům. To nám rozbíjí svět domněnek. Empatii si děláme sami. Nejde jí outsourcovat, jestliže nerezignujeme na ztrátu informací. Je iluze, že na rozhovory musíme mít odborníky v podobě moderátorů z marketingově výzkumných agentur. Chce to znát postup, procvičit vedení rozhovorů, pozorování, mystery shoppingů. Na velice dobrou úroveň se dostanete rychle.

Od syntézy k prototypům

Po empatické fázi následuje syntéza. Proces, který vás bezpečně provede k příležitostem.

Nyní se začíná skutečně vymýšlet a na řadu přichází brainstormingové a jiné techniky. Nejlepší nápady vznikají, když se inovační tým dostane při vymýšlení do slepé uličky. Vyjít z ní není jednoduché, ale nápady pak stojí za to.

Následuje prototypování. Rychlý a levný způsob, jak s velkou mírou jistoty otestovat, že inovace je dostatečně atraktivní pro zákazníky (více o prototypování naleznete ZDE).


Tým Direct People se podílel například i na vývoji bankovní aplikace Cleverlance.

Po této fázi následuje to, co už asi znáte. Počítání variant business plánů, klasické marketingové výzkumy a techniky, které pomohou zpřesnit odhady úspěchu u cílové skupiny. Důležité je, že do testování už vstupují propracovanější podoby produktů a služeb.

Dobrá zpráva je, že se celý empatický design dá naučit

Dvoudenní kurz empatického designu Inovace zaměřené na člověka (jak na produkty, které se prodávají samy)  za facilitace konzultanta Direct People, Dušana Pavlů, vás seznámí s celým procesem.

Co se naučíte:

  • Jak dobře formulovat zadání.
  • Jaké cílové skupiny vás nejvíc obohatí a přinesou potřebné insighty.
  • Jak cílovou skupinu najít a jaké empatické techniky výzkumu jsou nejvhodnější.
  • Jak postupovat v oblasti syntézy, aby se vám neztratily informace a mohli jste dobře vymýšlet nápady. Sto nápadů za hodinu je minimum!

Stejně tak jako v empatické fázi, i v případě syntézy a branstormingu si jednotlivé techniky vyzkoušíte. To samé platí o fázi poslední, fázi prototypovací. Celé školení pak bude završené praktickým cvičením.

Dvoudenní kurz je postaven na kombinaci teorie, konkrétních příkladů a cvičení, kde si pod vedením vyzkoušíte facilitační techniky jednotlivých fází. Vše je proloženo případovými studiemi z projektů Direct People a světových startupů a velkých firem.

Kdy: 2. a 3. prosince
Kde: Komunardů 32, Praha 7 Holešovice

Prohlédněte si kompletní obsah kurzu a registrujte se.

Štítky dokumentu: Tipy na akce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.