TikTok přechází do další fáze testování nakupování v aplikaci

18. 5. 2021 | Beáta Vaňková
TikTok už nechce jen upozorňovat reklamou na možnost nákupu jinde, když jde prodej odbavit přímo u něj na platformě. Aktuálně testuje své e-commerce řešení zahrnující i nákupy přímo z videí.

TikTok v posledních 2 letech akceleroval svůj růst. Nyní svých bezmála 700 milionům uživatelů nechce jen inspirovat reklamou k nákupu někde jinde. Pracuje na tom, aby mohli nakoupit přímo v aplikaci. Jedná se o další krok, který zintenzivní soupeření s Facebookem a rozostří hranici mezi sociálními médii a online nakupováním.

Bloomberg uvedl, že TikTok v současné době vyvíjí nástroje pro nakupování ve videích a nově testuje výpisy produktů na profilech některých značek v Evropě. Údajně spolupracuje i se streetwearovou značkou Hype na testování nových možností, než je rozšíří dál a poskytne nové možnosti přímého nakupování v rámci aplikace.

Zástupce společnosti Hype testování potvrdil bez dalších komentářů. Snímek obrazovky poskytnutý Bloomberg News ale zobrazuje náhled obchodu s nabídkou zboží, obrázky produktů a cenami.

TikTok ve svém prohlášení nové testování také potvrdila. Uvedla, že se učí pracovat s nabídkami a partnerstvími v oblasti e-commerce a neustále zkoumá nové způsoby, jak přidat aplikaci hodnotu. Aktuální informace o testování poskytne, jakmile prozkoumá tyto důležité cesty pro komunitu uživatelů, tvůrců a značek.

Ačkoli TikTok už v minulosti provozoval propagační nákupní kampaně, současné testy jsou předzvěstí spuštění globální e-commerce službyí. Prototyp je zatím viditelný pouze pro vybrané účastníky a dosud není známo, kdy společnost zahájí oficiální spuštění.

TikTok pracuje na e-commerce aktivitách už od roku 2019, kdy začal testovat základní odkazy na prodej produktů v rámci videí.

Od té doby pokračuje ve vývoji svých nástrojů pro prodej v aplikaci, s nákupními možnostmi v přímém přenosu a spoluprací se Shopify pro zobrazování produktových reklam ve streamu.

Nedávno také odhalil řadu nových možností elektronického obchodu, které do aplikace brzy přibudou. Patří mezi ně „promo bannery", které podnikům umožní přidávat přizpůsobitelná prodejní a propagační upozornění překrývající částečně videa a „prezentační bannery", které tvůrcům lépe umožní propagovat produkty přímo v jejich nahrávkách.

I přesto, že TikTok zaznamenal obrovský úspěch při budování obrovské uživatelské základny, je stále v počáteční fázi poskytování monetizačních nástrojů srovnatelných s konkurencí. Ty bude potřebovat, aby zabránil odchodu svých největších hvězd na jiné platformy, kde by si mohly rychleji vydělat prostřednictvím in-stream reklamy, která je založená na masivním publiku a následném počtu zhlédnutí.

Přesně to se totiž stalo sociální síti Vine, když si jeho nejlepší tvůrci uvědomili, že mohou vydělávat více peněz na YouTube a Instagramu. Influenceři tedy odešly a aktivní používání Vine prudce kleslo, což nakonec vedlo k úplnému ukončení aplikace.

TikTok je ale mnohem pokročilejší, než byl Vine. Doufá, že se mu v zahraničí podaří zopakovat úspěch svého čínského bratrance Douyin, který jen za první rok svého fungování zaznamenal transakce v hodnotě 26 miliard dolarů. V roce 2020 údajně vytěžil více než 77 milionů dolarů jen z tržeb z e-commerce.

Společnost ByteDance Ltd., která vlastní mimo jiné TikTok a Douyin, vstoupila do čínského e-commerce s hodnotou 1,7 bilionu dolarů v naději, že před očekávanou primární veřejnou nabídkou akcií přidá do svých úspěchů další mega růstový příběh. Jejím cílem je do roku 2022 obrat z e-commerce ve výši 185 miliard dolarů ročně. Na rozdíl od čínských rivalů Alibaba Group Holding Ltd. nebo Tencent Holdings Ltd. se ByteDance těší široké celosvětové fanouškovské základně v sociálním médiu a spoluzakladatel Zhang Yiming toho chce využít jako odrazového můstku k online obchodování.

Dle partnera společnosti Synaptic Ventures, Rui Ma, se musí čínské společnosti částečně oprostit od toho, co funguje v e-commerce na jejich trhu. Ten globální se totiž liší v mnoha ohledech, včetně chování uživatelů. 

Tento krok přichází v době, kdy se velikáni sociálních médií po celém světě snaží získat svůj podíl na online maloobchodu, což je segment, který podle prognóz společnosti eMarketer letos vygeneruje tržby ve výši 5 miliard dolarů. Facebook loni v květnu představil nové nástroje pro zlepšení nakupování na své platformě, stejně jako aplikace Instagram a Pinterest.

Zdroj: Bloomberg News, SMT

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.