Zůstaňte doma. Ale co když domov nemáte?

25. 6. 2020 | Milada Zemanová
Realistické instalace reprezentují lidi bez domova a upozorňují na to, že právě oni potřebují pomoc více než kdy dříve. Sami si nedokáží zajistit ani ty nejzákladnější bezpečnostní opatření v době ohrožení Covidem-19, jako například umýt si ruce.

Nezisková organizace United Way Halifax ve spolupráci s kreativní agenturou Wunder Canada umístila do ulic sérii instalací, které se snaží upozornit na to, jak vypadá bezdomovectví v době koronakrize. Jedná se o kampaň s názvem No Home (Žádný domov, pozn. redakce) a každá z instalací na první pohled vypadá jako výjev ze života člověka bez domova. Výjev, kolem kterého možná procházíte každý den, a ani mu nevěnujete pozornost. A nechybí ani části lepenky s textem. Běžně v něm lidé popisují svůj příběh a žádají o peníze. Nyní upozorňují na mnohem palčivější otázky.

Snaží se tak upozornit na to, že se naše životy zaměřují jen na to, že máme zůstat doma. Jenže co když žádný domov nemáte?

Zmíněné instalace se nachází v kanadském městě Halifax, kde je bez domova několik stovek lidí. A aby na problematiku agentura Wunder Canada ještě více upozornila, umístila ke každé instalaci modifikovanou verzi nálepky „Stay Home” („Zůstaňte doma”), kterou jste mohli zaznamenat na Instagramu.

Instalace jsou určeny pro všechny, kdo se ocitli bez domova. Protože pro ně jsou téměř nemožné činnosti, které jinak považujeme za zcela běžné. Jako například mytí rukou nebo pravidelná sterilizace roušky. Střecha nad hlavou je totiž lidské právo a každý si zaslouží místo, které může nazývat domovem.

Cílem kampaně je finanční sbírka, která má pomoci lidem zajistit nejnutnější potřeby během koronavirové krize. Mezi ně se řadí právě střecha nad hlavou a zajištění umývacích prostor.

Jednotlivé instalace si můžete prohlédnout níže, nad fotografiemi je překlad nápisů na kartonech.

Kdybych mohla zůstat doma, zůstala bych.

Jsem zvyklý, že si lidé ode mě drží 2 metry odstup.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.