Amazon inovuje e-commerce: dovážka plenek, žvýkaček či vody na jedno zmáčknutí tlačítka

1. 4. 2015 | Petr Michl
Na co chodit online? Stačí zmáčknout tlačítko a je objednáno.



E-commerce se čím dál tím více propojuje s fyzickým světem. Těžko byste našli větší důkaz než novinku plánovanou Amazonem. Jeho plastové zařízení vám umožní objednat dovoz vašeho oblíbeného zboží doslova na zmáčknutí jednoho tlačítka.

Zařízení nese název Dash Button, je zhruba o velikosti dálkového klíče od auta a nese název produktu, s nímž je spojeno. Na jeho těle je jen jedno tlačítko, jeho zmáčknutí vyvolá objednávku vámi předem nastaveného počtu zboží. To, že se tak skutečně stalo, je potvrzeno zablikáním zeleného světla. Pokud půjde o Dash Button od Gillette, zmáčknutí tlačítka se může například rovnat objednání sady třech nových výměnných břitů. Pokud jde o Huggies, na cestě bude za chvíli balík nových plenek.

Tlačítko je prý možné přichytit na stěnu či třeba ledničku. Má i háček na pověšení. To má zaručit, že se nebude válet někde v šuplíku, ale že bude na očích a především na dosah.

Kdo dostane tlačítko?

Tlačítko bude primárně dostupné americkým předplatitelům služby Amazon Prime. Těch, co budou mít ve své nákupní historii jeden z produktů, které jsou dosud s Dash Button svázány, se Amazon dotáže, zdali o něj nemají zájem.

Dle Yahoo má být nicméně roll out poměrně pomalý. Nejprve nastane fáze delšího testování s omezenějším počtem zákazníků.

Jak to vlastně funguje?

Zařízení je na baterie a mělo by vydržet v provozu roky. Nepočítá se s dobíjením. Když vám odejde, Amazon pošle nové. Je ho nutné spárovat s domácí Wi-Fi. Zákazníci si samozřejmě mohou nastavit svou vysněnou objednávku. Mohou tak učinit přes nákupní aplikaci Amazon. Přes ni si určí, kolik balení plenek chtějí zaslat, zároveň lze ale zvolit i typ a velikost. Podobně při objednávání pracích prášků od Tide lze zvolit jeho druh a velikost balení.




Tlačítko je nicméně použitelné jen pro jednu značku. Mezi ty, které mají nyní smlouvu s Amazonem, patří:

Bounty, Tide, Gillette, Olay, Glad, Clorox wipes, Cottonelle, Huggies, Gerber Formula, Lärabar, Kraft Mac & Cheese, Maxwell House coffee, Gatorade, Izze, Smartwater, L’Oréal Paris, a WellPet pet food.

Budoucnost? Tlačítka vbudovaná přímo do přístrojů


Amazon se nechce omezit jen na plastová „mačkátka". Už nyní pracuje na dohodách přímo s výrobci produktů, které vyžadují pravidelné doplňování. Mezi ty, kteří prý již spolupráci odsouhlasili, mají patřit například tiskárny Brother, nádoby s vodními filtry Brita a Whirpool, který by na zmáčknutí tlačítka měl dodat značkové detergenty.

Zní to vše fantasticky pohodlně, nebo spíše strašidelně? Nenechte se ošálit. Toto není Apríl, ale dlouho připravovaný projekt. Možná si ale uživatelé Dash Buttonu budou přát, aby to byl pouhý aprílový žertík v okamžiku, až se barevného mačkátka zmocní jejich malé děti.

Zdroj: Yahoo Tech, Techcrunch

Štítky dokumentu: Amazon

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?