Inteligentní nákupní košík

17. 12. 2008 | Vlček Tomáš

Stěžejním tématem tohoto čísla je sales promotion. Zde je ukázka netypické podpory prodeje a možná cesta kam by budoucnost kultury nákupu.mohla směřovat.Na trhu byla představena technologie, která dává kupujícím v obchodě Stop & Shop možnosti internetu v nákupním vozíku a poskytuje personalizované služby. Nový nákupní vozík přezdívaný Shopping Buddy je vybaven bezdrátovým počítačem IBM s dotykovou obrazovkou a laserovým skenerem. Umožňuje zákazníkům snímat zboží, které dávají do vozíku, a používat věrnostní karty. V budoucnosti by inteligentní nákupní vozíky mohly nabízet systematické nakupování např.plánování jídel tříděné podle kategorií, oblíbených položek, položek ve slevě, typu diety a doby přípravy.

Zároveň by mohly být k dispozici související zdravotní informace, předpisy z jídelníčku nebo informace o víně. Systém bude fungovat také jako průvodce zákazníka obchodem, přičemž zobrazí mapu obchodu s ikonami nakupujícího a různých produktů.
Společnost Cuesol, obchodní partner IBM, dodala aplikaci Cart Companion postavenou na platformě IBM Store Integration Framework. Cart Companion funguje jako personalizovaný nákupní asistent zákazníka a nabízí například následující funkce:

  • historii nákupů, oblíbené položky a nákupní seznam, který si zákazník může připravit doma a poslat do obchodu e-mailem;
  • upozornění na oblíbené položky a zboží v akční nabídce, když se zákazník pohybuje poblíž;
  • personalizované nabídky včetně kupónů v uličce, když se nakupující přibližuje;
  • možnost objednat si lahůdkové potraviny z vozíku a vyzvednout je až ve chvíli, kdy pult s lahůdkami upozorní počítač ve vozíku, že je objednané zboží připraveno;
  • možnost vyhledávat různé položky v obchodě;
  • sledování bodů a odměn věrnostního programu;
  • možnost kontroly cen pomocí skeneru osobního asistenta;
  • možnost sledovat celkovou hodnotu zboží ve vozíku skenováním každé položky. Shopping Buddy zároveň zobrazuje celkovou úsporu a umožňuje rychlé samočinné odbavení u pokladny;

Plánem společnosti Stop & Shop Supermarket Copany, která tyto vozíky provozuje zavést inteligentní nákupní vozíky společností IBM a Cuesol, které zcela změní podobu nakupování potravin. Dávají nakupujícím do rukou možnosti internetového počítače a umožňují poskytovat rychlejší a personalizovanější službu.

Kromě toho se do budoucna počítá například s objednáváním a upozorňováním, s produktovými informacemi, které by umožňovaly porovnání podobných položek, s hodnocením zboží spotřebiteli a s tipy na dárky. Osobní asistent nakonec umožní nakupujícím zaplatit přímo u košíku.
Pilotní testy těchto systémů dopadly pozitivně. Zákazníci, kteří vozíky používali byli spokojeni. Společnost Stop & Shop proto plánuje modernizaci svých tří pilotních obchodů, do nichž nainstaluje nové systémy IBM-Cuesol, a v prvním čtvrtletí 2005 plánuje instalaci do dalších dvacet obchodů.
Můžeme si tedy zamnout ruce,je tu nový reklamní prostor kdy zákazník má reklamní plochu přímo na očích. Nyní je na marketérech jak tento prostor vhodně a zajímavě využijí. 

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?