Ladislav Dyntar: esporty jsou budoucností zábavního průmyslu

11. 6. 2020 | Milada Zemanová, Petr Michl
Oblíbenost sledování hraní počítačových her jako sportu neustále roste. V České republice má už téměř milion diváků. Objevte potenciál, který mohou značky využít ve svůj prospěch.

2. června proběhla online konference „Jak efektivně pracovat s influencery” pořádaná TUESDAY Business Network ze společnosti Internet Info. Jedním z jejích řečníků byl Ladislav Dyntar z Good Game. Jedná se o divizi fungující pod agenturou McCann Prague, která se zaměřuje na propojení značek a esportu.

A v rámci své přednášky na téma „Herní influenceři válcují zábavní průmysl” se zaměřil na esport coby nejvíce rostoucí odvětví v oblasti zábavy. Gamingové turnaje sledují po celém světě miliony diváků. Profesionální hráči a influenceři jsou novodobými celebritami. Pro značky je zde navíc široká škála možností, jak oslovit své potenciální zákazníky.

Ladislav Dyntar nastínil, jak tyto možnosti správně využít. Toto téma je o to více aktuální v současné době, kdy je kvůli koronavirové krizi zrušena většina velkých sportovních událostí. Lidé tráví více času doma a zábavní průmysl se přesouvá do digitálního prostředí.

Kdo je typický hráč

Hráčská komunita zahrnuje 1,2 miliardy lidí po celém světě a 2,1 milionů hráčů v České republice. A celosvětově esporty sleduje 340 milionů diváků a v ČR více než 900 tisíc diváků. Jedná se tak o vysoká čísla, která mohou značky využít ve svůj prospěch.

V České a Slovenské republice je typickým hráčem mladý člověk, který ještě studuje. Často patří do vyšší příjmové skupiny a neváhá utrácet za prémiové služby a produkty. U hráčů je například 3× větší pravděpodobnost, že si předplácí placené služby jako Netflix či Spotify.

V případě, že hráči sami aktivně vysílají své hraní online, pak nejčastěji využívají platformu Twitch. Popularita této platformy také stále stoupá. V každý moment se zde nachází alespoň milion diváků.

Tento trend je na globální úrovni zcela zřejmý. 6 lidí z žebříčku 30 pod 30 časopisu Forbes z kategorie “Sport a hry” je z herního průmyslu.

Současná situace

Jak jsme zmínili, popularita esportů neustále roste. A do online prostředí se přesouvají i kluboví zástupci tradičních sportů. Poté, co byly kvůli koronaviru zrušeny fotbalové zápasy, AC Sparta Praha vyzvala Viktorii Plzeň na virtuální fotbalový zápas. Sparta prohrála 3:5.

Do budoucna se očekává, že popularita esportů překoná popularitu klasických sportovních utkání . Pro mladší generace jsou totiž již nezajímavé. Navíc ve chvíli, kdy k těmto virtuálním turnajům přidáte i reálné moderátory, tak si diváci uvědomují, že mezi klasickými sporty a těmito online variantami zase takový rozdíl není. Následující graf z daty Newzoo Gaming Report dokonce vysvětluje, že esport dosahuje svou popularitou ve věkové kategorii 21-35 let na úroveň ledního hokeje.

Štítky dokumentu: Reportáže
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.