Případová studie z IEA: aplikace, díky které už nestrávíte celý festival ve frontách na občerstvení

19. 7. 2017 | Kristýna Vozková
I letos se udílely ceny IEA za ty nejefektivnější digitální projekty roku 2016. Jak jsme vás již dříve informovali, hlavní cenu GRAND PRIX IEA 2016 získala společnost Coolticketing se svou aplikací, díky které se můžete (nejen) na hudebních festivalech více bavit a méně postávat v dlouhých frontách na občerstvení.

I letos se udílely ceny IEA za ty nejefektivnější digitální projekty roku 2016. Jak jsme vás již dříve informovali, hlavní cenu GRAND PRIX IEA 2016 získala společnost Coolticketing se svou aplikací, díky které se můžete (nejen) na hudebních festivalech více bavit a méně postávat v dlouhých frontách na občerstvení.

Případovou studii Cashless systém pro Rock for People představil na letošní konferenci IEA16 v konferečním centru společnosti Microsoft Zdeněk Nový, zakladatel a CEO společnosti Coolticketing.

Hlavní cíl – zkrátit fronty na občerstvení

Hudební festival Rock for People má u nás dlouholetou tradici a každý rok na něj zavítá až 30 000 návštěvníků. Od roku 1995 už byly jeho hvězdami známé zahraniční hvězdy jako The Offspring, Limp Bizkit či Faith No More. Na „Rokáč” se jezdí lidé bavit a užívat si dobré muziky. Jednou z největších nevýhod festivalů jsou dlouhé fronty na všechno od záchodů až po langoše a pivo. A s tímto nešvarem se rozhodla vypořádat právě společnost Coolticketing prostřednictvím své aplikace Cool Ticket.

Oslovila Rock for People s nabídkou spolupráce, jejímž hlavním cílem bylo rychlejší odbavení front na občerstvení. „Znáte to všichni! Skončí koncert a po hodině a půl skákání na muziku má najednou  a najednou má 30 000 lidí žízeň. Fronty dlouhé a odbavení je složité,“ nastínil situaci na festivalech Nový. Tomu se ale díky bezhotovostním platbám můžeme snadno vyhnout.

Umístit ale na stovky stánků bezhotovostní terminály by bylo složité, možná dokonce nemožné. Navíc by se situace příliš nezrychlila, jen by na sebe lidé místo: „Dvě stovky” a „tady máte” hulákali v hlučném areálu „přiložte kartu”. V dnešní době také fungují speciální festivalové systémy typu náramků s kreditem. Ty se však musí na určitých místech dobíjet.

Vše co potřebujete, je chytrý telefon

Mobilní aplikace Cool ticket však může dlouhé stání ve frontách skutečně vyřešit. Jedná se o mobilní aplikaci typu peněženka, která eliminuje čtečky kódů a používá patentovaný princip validace elektronické ceniny, vyvíjený od roku 2012.  Aplikace je přehledná pro uživatele a zároveň i pro obsluhu jak u vchodu, tak u jednotlivých stánků. „Místo trhání papírků a pokřikování objednávek obsluha jen přejede po kupónu a ten zčervená,” vysvětluje Nový. Celý proces tak probíhá na chytrém telefonu.  

Snadný je také způsob platby, ke které vám stačí pouhá dvě kliknutí. Návštěvník festivalu také není limitovaný hotovostí, kterou má u sebe. Sice možná druhý den spláče nad stavem svého konta, ale festival si užije se svými přáteli naplno, aniž by řešil, že má v kapse poslední stovku. Navíc tak zároveň sníží riziko krádeže, protože v dnešní době telefony téměř nepouštíme z ruky.

Aplikace přináší návštěvníkovi kromě rychlejšího a pohodlnějšího nákupu občerstvení také možnost získat celou řadu slevových kupónů na občerstvení i merchandise. Navíc v případě, že některý z kupónů nevyužije, může jej vrátit a získat své peníze zpátky (ovšem jen do konce festivalu). Navíc není náročná na připojení a k nákupu stačí pouze Edge.

Výrazně usnadní i práci obsluhy, která nemusí přijímat objednávky a vydávat hotovost, ale jen vydává již zakoupené zboží. Aplikaci se tak podařilo zdvojnásobit výkon baru. „Staropramen měl připravená piva na celý festival a během prvního dopoledne bylo všechno pryč“. Příjemná obsluha je samozřejmě plusem i pro zákazníky. Nikdo se na vás nebude mračit, protože už nemá drobné nebo pokřikovat, že nemá Colu Zero, ale jen Light.

Aplikace s návratností investic 300 %

A jaké výhody přináší aplikace pro své klienty? Kromě systému, který je pro mladé návštěvníky festivalů jednoznačně IN a COOL, také podrobnou analýzu chování uživatele, zpětnou vazbu i možnost opakovaného oslovení zákazníků. Navíc od března 2018 bude i na těchto akcích nutno zavést EET, pro což má Cool ticket optimální řešení. Všechny nákupy chodí uživateli s klíčem do e-mailu a není tak zapotřebí nic tisknout.

Na loňském Rock for People využilo Cool ticket až 10 000 lidí z celkového počtu kolem 30 000 návštěvníků. Průměrné útrata za drinky a občerstvení se pohybovala kolem 600 korun během tří dnů. Při akceleraci útraty o 30 % - cca 1 800 000,-, by mohl být zisk promotéra až 40%, tedy zhruba 720 000,-. Cool ticket má success fee 10 % a ROI v tomto případě vychází na 300 %.  


Z
deněk Nový při předávání cen IEA16

Aplikaci Cool ticket nevyužívají jen hudební festivaly. Mezi klienty patří také Pragokoncert, společnosti Procter & Gamble, CineStar, Rudolf Jelínek, Budweiser, Tesco, Makro nebo T-mobile. A věříme, že při takovéto úspěšnosti budou další jistě přibývat.

Na kompletní prezentaci se můžete podívat zde.

 

Zdroje: iea.cz, coolticket.co

Štítky dokumentu: Případové studie
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.