Intuit koupil Mailchimp za 12 miliard dolarů

15. 9. 2021 | Petr Michl
Jedna z nejpopulárnějších mailingových platforem je prodána. Cena Mailchimpu převyšuje 250 miliard, tedy čtvrt bilionu korun.

 

Když se podaří nějakému startupu dojít k vlastnímu prodeji stvrzujícímu jeho hodnotu 1 miliardy dolarů, mluví se o akvizice jednorožce. Děje se to, ovšem velmi zřídka taková společnost nepotká po cestě venture kapitál, který by investoval do jejího vývoje a dával její průběžné valuaci konkrétní cenovku. Primárně službě pro e-mail marketing, Mailchimp, se to podařilo. Kupuje ji společnost Intuit za 12 miliard dolarů, tedy v přepočtu za více než 250 miliard korun.

Intuit je známý především pro svůj software QuickBooks pro řízení financí a řešení daní. ale s Maichimpem společnou cílovou skupinou, kterou jsou jednotlivci a malé a střední podniky. Sám Intuit také vyčíslil, co si kupuje:

  • Celosvětový dosah s 13 miliony uživatelů po celém světě, 2,4 milionu měsíčně aktivních uživatelů a 800 tisíc platících zákazníků s 50 % zákazníků mimo USA.

  • Data a technologie v podobě 70 miliard kontaktů a více než 250 bohatých partnerských integrací.

  • Automatizace na bázi umělé inteligence ve velkém měřítku, která denně podpoří 2,2 milionu predikcí založených na umělé inteligenci.“

Právě důraz na automatizaci a technologie je zásadní. I v USA, odkud pochází většina zákazníků Intuitu, je totiž stále co dohánět. V jeho tiskové zprávě stojí:

„Pro dvě třetiny malých podniků je největší překážkou hledání nových zákazníků a více než 25 % má problémy s udržením stávajících zákazníků, přesto téměř tři čtvrtiny malých podniků nepoužily řešení pro řízení vztahů se zákazníky. Čtyřiaosmdesát % malých podniků používá k odsouhlasení svých zásob napříč kanály tužku a papír nebo tabulky a 50 % malých podniků zkrachuje během prvních pěti let z velké části kvůli problémům s cash flow. Tyto problémy dohromady vytvářejí překážky pro úspěch malých a středních podniků, které pomůže vyřešit akvizice společnosti Mailchimp společností Intuit.“

Má jít tedy o „manželství“ firem, které mají malým a středním podnikům zároveň vyřešit kontakt se zákazníky, ale také správu firemních financí. Uvidíme, jak se to bude dařit. Intuit za tuto akvizici zaplatil 10 % své vlastní tržní hodnoty, což není rozhodně málo.  

Zdroj: Intuit

Štítky dokumentu: E-Commerce Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: