Musk přestane být CEO Twitteru, až najde dost bláznivého nástupce

21. 12. 2022 | Petr Michl
Jaké požadavky musí splňovat dle Muska jeho nástupce? Prý musí mít hodně rád bolest a měl by do (údajně) krachujícího Twitteru investovat své celoživotní úspory. Lákavé, že? Něco nám říká, že Musk se role kapitána této děravé lodi jen tak nevzdá.


Zdroj:  Elon Musk od Marina Lichnevska na Shutterstock / úprava Marketing Journal

 

Elon Musk v neděli večer přišel na Twitteru s anketou s jednoduchou otázkou:

„Měl bych odstoupit z role šéfa Twitteru?"

Dodal přitom, že se bude řídit výsledky. 

Anketa skončila v pondělí 19. prosince v poledne. Závěrečné výsledky po hlasování 17 milionů účtů vidíte níže, 57 % bylo pro Muskův odchod, 43 % proti.

Musk na anketu navázal komentářem, v němž slíbil, že v budoucnu se bude hlasovat o všech zásadních změnách politiky společnosti. Zároveň ale panovala nejistota ohledně toho, jestli Musk bude brát anketu o jeho setrvání v roli CEO vážně. Tyto spekulace jen přiživila jeho prohlášení o tom, že dále v podobných anketách budou moct hlasovat pouze uživatelé s ověřenými účty s modrým odznakem. Sám Musk pak reagoval na tweet trvdící, že Musk už má svého nástupce vybraného, s tím, že nikdo takový, kdo by měl zájem a dokázal Twitter udržet naživu, neexistuje.

 

S rozestupem zhruba dne a půl se nicméně Musk vyjádřil:

„Rezignuji na pozici šéfa Twitteru hned, jak najde někoho dost bláznivého, kdo to vezme. Poté budu řídit jen softwarový a serverový tým.“

Už dříve prohlásil, že chce být v pozici šéfa CEO jen po tak dlouhou dobu, než dostane Twitter do dobré pozice. Vzhledem k jeho komunikaci o tom, v jakém je Twitter stavu, se ale nezdá, že by se tento „Augiášův chlév“ dal jen tak vyčistit. Navíc zatím to nevypadá ani na moc aktivní hledání nástupce z jeho strany. Jeho fanda a „ideový spřízněnec“, podcaster Lex Fridman, se vážně nabídl, že by o roli CEO uvažoval. A dokonce zdarma.

Musk mu na to odvětil:

„Ty máš asi hodně rád bolest. Má to jeden háček: do Twitteru musíš investovat své celoživotní úspory. A firma je od května na cestě k bankrotu. Pořád chceš tu práci?“

Tak „lákavá nabídka“ se jen tak nevidí. A v kontextu výše řečeného není moc chytré, že Musk takto „chromého koně“ za 44 miliard dolarů kupoval.

V případě Muska rozhodně nelze hovořit o jistotě v žádném aspektu. Je tak možné, že se v jeho očích schopný nástupce nakonec najde. Jisté totiž je, že by si tato sociální síť zasloužila poněkud více předvídatelné vedení. Chaos ve Twitteru panuje od 27. října, kdy Elon Musk dokončil koupi Twitteru. Jen několik dní poté, co Musk převzal vedení, byla propuštěna přibližně polovina zaměstnanců sociální sítě, která krátce poté spustila ověřovací službu „blue check" (modrých odznaků), jen aby byla zamořena trolly a falešnými „ověřenými" účty.

Míru Muskova pokrytectví dokazují i události z minulého týdne. Nejprve pozastavil účty, které sdělovaly polohu soukromých letadel, včetně toho jeho, na základě veřejně dostupných dat. A ve čtvrtek čekal ban na Twitteru několika novinářů, kteří o tom napsali. Šlo mimo jiné o novináře z The New York Times, The Washington Post a CNN — tedy žádné nazdárky. Zdá se tak, že Muskem tak zdůrazňovaná svoboda slova platí jenom do chvíle, kdy mu to je příjemné.

Velmi zvláštním rozhodnutím posledních dní byl i zákaz externích linků z Twitteru na vybraná sociální média. „Víme, že mnoho našich uživatelů může být aktivních i na jiných platformách sociálních médií, nicméně od nynějška již Twitter nebude povolovat bezplatnou propagaci konkrétních platforem sociálních médií na Twitteru," uvedla společnost ve svém prohlášení 18. prosince. Mezi zakázané platformy přitom patří Facebook a Instagram, ale i anti-Twitter Mastodon nebo Tribel, Nostr, Post a Trumpova Truth Social. Respektive patřily, krátce po zavedení se toto opatření zrušilo. 

Twitter jistě snížil s masivní vlnou propouštění náklady. Dokázal ale notně postrašit inzerenty hledajícím u svých reklam tzv. „brand safety“ a uživatelům nabídl vlnu pokusů a omylů včetně příslibu předplatného. Pravděpodobně i díky obrovskému mediálnímu pokrytí se aktivní užívání Twitteru zvýšilo, ale je otázka, jak dlouho může tato „CEO freakshow" bavit. Už jen výsledky ankety, o které je tento článek, naznačují, že nikoliv věčně. 

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: