Institut interní komunikace vyhlásil vítěze Grand Prix 2013

18. 6. 2013 | JK

Soutěž Institutu interní komunikace (IIK), která vybírala nejlepší projekty interní komunikace za poslední rok, už má svoje vítěze. Slavnostní vyhlášení proběhlo 13. června 2013 v prostorách společnosti IPSOS na Národní třídě a vítězové budou reprezentovat, stejně jako loni, v evropském kole soutěže FEIEA.

Jaká to je vlastně soutěž?

Dalo by se říci, že dost přísná. Cílem soutěže je najít skutečnou kvalitu. Nejde o to, aby všichni odcházeli s oceněním, ale o to, aby byli vybráni ti skutečně nejlepší a hlavně, aby se všichni, kdo svoje soutěžní projekty přihlásili, v oblasti interní komunikace posunuli dál.

„Jsme nároční, někdy se na nás lidi zlobí, že nevyhráli. Ale u nás vyhraje ten, kdo jasně ukáže účel a přínos ke zlepšení interní komunikace ve své firmě, a efekt jeho projektu je měřitelný," říká k tomu Tomáš Poucha, spoluzakladatel Institutu interní komunikace. „Kromě efektivity a kreativity porota zohledňuje také míru novátorství projektu," dodává.

Přínosem pro soutěžící je pak zevrubná zpětná vazba, které se jim dostane v podobě hodnocení od všech porotců a která jim může napovědět, co udělali dobře nebo naopak jakých se ve své práci dopustili chyb. Organizátoři jsou si vědomi, že pro soutěžící není jednoduché jít s kůží na trh a vstoupit do takto náročného a přísně hodnoceného soutěžního zápolení, proto se rozhodli všem soutěžícím udělit čestné uznání za odvahu, projevenou přihlášením projektu do soutěže.

V letošním roce se soutěžilo v 6 kategoriích, práce posuzovalo 12 porotců rozmanitého profesního záběru, od psychologa a kouče přes marketéry, kreativce, novináře až k pedagogům a odborným konzultantům. Do soutěže se přihlásilo 32 prací, vzniklo k nim 140 unikátních komentářů a v 1. kole hodnocení bylo uděleno 8 335 hodnotících bodů.

V jakých kategoriích se soutěžilo a kdo vyhrál?

Digitální nástroje interní komunikace

První vyhlášenou kategorií byly Digitální nástroje interní komunikace, které zahrnovaly newsletter, intranety, komunikační platformy, sociální média, mobilní aplikace, video televizi a workspace. Zvítězil projekt Včelín, který přihlásila Česká spořitelna, a. s. Jedná se interní sociální síť, podobnou Facebooku, která je propojená s intranetem a registruje 80 – 100 tisíc návštěv od 30 tisíc návštěvníků. Její přínos pro firmu je zřejmý – otevřené diskuze, které tady probíhají, se dostaly až do porad vrcholového vedení, a v této souvislosti je třeba ocenit i odvahu managementu se této nové situaci postavit. Tento projekt získal rovněž speciální cenu poroty.


Ukázka z letáku lákajícího do interní sociální sítě České spořitelny Včelín

Druhé místo v této kategorii nebylo uděleno, 3. místo získala Telefónica Czech Republic, a. s. za projekt  Peněženky necháte doma. Až poprvé zaplatíte Mobitem.

Tištěné nástroje interní komunikace

Druhá kategorie, Tištěné nástroje interní komunikace, se zaměřuje na časopisy, brožury, letáky, plakáty, induction a info kity a workspace. V této kategorii letos nebyla udělena žádná cena, ale zato dvě čestná uznání. První z nich získala Kofola ČeskoSlovensko, a. s. za jazyk a čerstvý a neformální styl ve firemním čtvrtletníku Kofomagazín, druhé bylo uděleno společnosti MAKRO Cash & Carry CR s. r. o. za kreativitu a provedení u projektu Makro Rok.

Osobní nástroje interní komunikace

Ve třetí kategorii nazvané Osobní nástroje interní komunikace soutěžily projekty zaměřené na eventy, konference, setkání či interní programy.  Vítězem se stala společnost ČEZ, a. s. se svým projektem ČEZ Management Meeting (CMM) aneb konference bez prezentací. Jednalo se o netradičně pojatou konferenci 150 top manažerů ČEZu, kterou moderoval známý novinář a moderátor Petr Šimůnek a která spíše než konferenci připomínala zpravodajský pořad. Výsledkem bylo, že po jejím konání 96 % manažerů lépe chápe situaci na trhu a 100 % z nich hodnotilo obsah jako zajímavý.

Druhé místo v této kategorii nebylo uděleno, jako třetí v pořadí se umístila společnost Telefónica Czech Republic, a. s. s projektem Revoluce je tady. Nové tarify FREE.

Netradiční formáty/realizace v interní komunikaci

Čtvrtá kategorie, Netradiční formáty/realizace v interní komunikaci, zahrnuje projekty jako například guerilla či virální kampaň, projekty s netradičním přístupem nebo příspěvky nezařaditelné do jiné kategorie. „Když se nějaký projekt objeví na shortlistu, už to znamená, že je výjimečný," podotýká k tomu Tomáš Poucha z IIK. A výběr je skutečně tvrdý, stejně jako diskuze porotců při výběru toho nejlepšího soutěžního projektu.

Nakonec v této kategorii získal čestné uznání Slovak Telekom, a. s. za projekt ZMĚNA je to, čo nás ženie dopredu, a vítězství si odnesla společnost DHL Information Services Europe s. r. o. za projekt Women in Business Group. To je diskusní platforma, která se zabývá silně medializovanou otázkou, kterou je postavení žen v zaměstnání. Sdružuje dnes už více než 110 členek a umožňuje jim výměnu zkušeností a znalostí, a to s vynaložením nulových nákladů. Cenu poroty za práci, která vzbudila největší diskuzi, získal Jan Becher – Karlovarská Becherovka a.s. za video Vkaz v lahvi, kterým zaměstnanci vyjadřovali i v době prohibice svoji náklonnost k značce. Video mělo přesha z interní komunikace i do té externí, na YouTube zaznamenalo více než 7 tisíc zhlédnutí.



Jednorázové a krátkodobé kampaně a strategie

Pátá kategorie nese název Jednorázové a krátkodobé kampaně a strategiea soustředila takové projekty, které měly dobu trvání do tří měsíců. Čestné uznání získal Slovak Telekom, a. s., za projekt Mať zodpovědnost sa nám páči, na třetím místě skončila společnost DHL Information Services Europe s. r. o. s projektem The Global Corporate Challenge 2012. Druhé místo nebylo uděleno, ale vítězem celé kategorie se stala firma Seznam.cz, a. s. a její projekt Měsíc kníraté komunikace. Cílem této kampaně byla podpora léčby rakoviny prostaty a díky nejrůznějším aktivitám, do kterých byly vtaženy i jednotlivé pobočky a spolupracovala na ní oddělení napříč celou firmou, se nakonec vybralo skoro 200 000 Kč. Porota ocenila – kromě jasného finančního efektu - zejména fakt, že se podařilo propojit celou řadu komunikačních kanálů i vytvořit návaznost na externí komunikaci. Vyhodnocneí kampaně v datech si můžete prohlédnout na obrázku níže.


Dlouhodobé koncepce a strategie

Poslední, šestá kategorie nazvaná Dlouhodobé koncepce a strategie posuzovala soutěžní projekty s trváním delším než tři měsíce. Nebylo v ní uděleno druhé ani třetí místo, ale jasně zvítězila společnost Siemens, s. r. o. s projektem CSR ambasadoři. V jeho rámci vytvořila skupinu 22 ambasadorů, kteří z vlastní iniciativy pomáhají do svých lokalit dostat celofiremní informace z oblasti CSR. Výsledkem bylo zvýšení počtu dobrovolníků na dobročinné akce a dárců krve a rovněž markantní a prokazatelné zvýšení zájmu o CSR témata v rámci celé firmy. Tento projekt získal rovněž speciální cenu poroty.


Ukázka z intranetu Siemens věnující se CSR ambasadorům

„Není jednoduché takovou soutěž organizovat a udržovat vysokou kvalitu," zhodnotil soutěžní klání Tomáš Poucha. „Dá se říct, že ti, kdo ve svých kategoriích zvítězili, splnili všechny naše velmi náročné požadavky, především možnost kvantitativního hodnocení efektu. Je to důležité pro samotné rozvíjení interní komunikace ve firmách – abychom přesvědčili manažery, že je interní komunikace nutná, musíme jim dát jasné argumenty, co přináší!"

Soutěž tak každoročně – letos se konal už třetí ročník – přispívá k dalšímu rozvoji interní komunikace v České republice – jak zpětnou vazbou, kterou si všichni soutěžící odnesou, tak právě zvyšováním obecného povědomí o významu a přínosech interní komunikace pro fungování firem. A navíc představuje celou řadu zajímavých a inspirativních projektů, které mohou obohatit i celou odbornou veřejnost.

 

Štítky dokumentu: Interní komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?