Twitter navýšil v 2. kvartálu 2019 obrat i počet aktivních uživatelů

30. 7. 2019 | Petr Michl
Neposlouchejte brblání a jděte vytyčenou cestou. Změna primárního zobrazování příspěvků z chronologického na algoritmické pomáhá Twitteru přes počáteční odpor uživatelské báze v navyšování každodenních uživatelů i celkových příjmů.


Twitter byl ještě nedávno označován za díru na peníze, která má sice mnoho uživatelů, ale nedokáže se dostat do černých čísel. Zveřejnění ekonomických výsledků za druhý kvartál 2019 ukazuje, že se tyto hlasy mýlily. Jde již o pátý kvartál po sobě, kdy společnosti rostl obrat.

Nejdůležitější údaje jsou:

Obrat: 841 milionů dolarů

Profit: 76 milionů dolarů

Obrat v meziročním srovnání narostl o 18 %, profit pak mírně poklesl (v Q2 2018 činil 80 milionů dolarů. Zajímavostí je, že Twitter poprvé nepoužil metriku denních aktivních uživatelů, naposledy v Q1 uvedl hodnotu 330 milionů denních uživatelů. Místo toho používá tzv. zpeněžitelné denní aktivní uživatele (monetizable daily active users, ve zkratce mDAUs). Ti v průměru v druhém kvartálu dosahovali hodnoty 139 milionů, v meziročním srovnání jde o 14 % nárůst. Následující graf ukazuje, že je tento růst kontinuální. 

Zatímco například Facebook roste v počtu aktivních měsíčních uživatelů především na rozvojových trzích třetího světa, Twitter dokázal navýšit o 10 % mDAUs i na svém domácím americkém trhu. Ten je pro ni ekonomicky také nejdůležitější. O to potěšitelnější je, že Twitteru v rámci USA navýšil meziročně obrat z reklam o 24 %.

Za těmito výsledky stojí mimo jiné změny, které mnoho uživatelů pobuřovaly. Mezi nimi vyniká především algoritmické řazení příspěvků namísto chronologického. Pozitivně vnímaným krokem bylo naopak zavedení možnosti lépe si roztřídit sledované účty na kategorie.

 

Používání metriky mDAUs je hodně upřímné, nedává inzerentům přehnané naděje, ale počet lidí, které mohou zasáhnout reklamou každý den. Yuval Ben-Itzhak, CEO analytické společnosti Socialbakers, o metrice uvedl, že „může být lepším indikátorem zdraví z byznysového pohledu. Je tu ale otázka, kdo tvoří 200 milionů zbývajících denních uživatelů — jsou to boti? A co to znamená o byznysové hodnotě (Twitteru) pro investory a pro možnosti engagementu pro značky?"

Twitter se, stejně jako jiné platformy, potýká s falešnými účty a šíření fake news. U příležitosti výdání kvartální zprávy prozradil, že jeho pokroky s AI napomohly k snížení hlášení spamu a podezřelého chování o 18 %



Celkově lze výsledky Twitteru vnímat pozitivně a odměnou je i vzestup ceny za jednu o akcii o 6 % do 24 hodinn od jejich zveřejnění, v současnosti (k 29. 7.) se nárůst navýšil o 8 %.

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: