Twitter nově umožní svým uživatelům tematické interakce v rámci Komunit

10. 9. 2021 | Kristýna Vozková
Twitter přichází s novinkami, které mají povzbudit uživatele v utváření menších komunit a cílené komunikaci. Kromě tematických skupin chce uživatelům nabídnout více soukromí a možnost vytváření alternativních účtů ke snadnější komunikaci s okolím.

Twitter oznámil spuštění live testu své novinky s názvem Komunity (Communities). Ta umožní všem uživatelům platformy mezi sebou tweetovat pouze v rámci tematicky zaměřených skupin. Ne všechny konverzace na Twitteru jsou totiž určené pro všechny sledující. Nyní se například každý milovník psů může přidat ke komunitě #DogTwitter a svou vášeň pro čtyřnohé mazlíčky ventilovat pouze v rámci skupiny obdobně smýšlejících uživatelů. Platforma si od této novinky slibuje cílenější interakce a více relevantní konverzace mezi svými uživateli.

Do každé z komunit musí být uživatel nejdříve pozván takzvaným moderátorem. Těch může být v jedné komunitě i více a mohou přidávat neomezený počet členů. Do budoucna navíc Twitter plánuje umožnit každému připojit se k libovolným Komunitám automaticky. Po napsání tweetu si každý ze členů zvolí, zda chce příspěvek publikovat veřejně pro všechny své sledující nebo pouze v rámci zvolené Komunity. Do konverzací se potom mohou zapojit pouze členové stejné Komunity. Cílem je tedy vytvoření prostoru, který spolu sdílejí lidé se stejnými zájmy.

To však neznamená, že by komunikace v rámci Komunit byla soukromá. Všechny příspěvky vzniklé v jejich rámci  budou veřejnosti dostupné k přečtení či sdílení. Nová funkce se tak dá přirovnat k veřejným skupinám na Facebooku nebo k subredditům na Redditu. Twitter se tak po vzoru ostatních sociálních platforem přesouvá od „prostoru pro všechny a všechno” k vytváření specializovaných skupin sdílejících mnohem konkrétnější a hlubší konverzace. 

Ikonka komunit se zobrazí v hlavní liště na hlavní stránce aplikace.

 

Změnu v postoji k publiku značí také další aktivity Twitteru jako například vytváření nových možností k volbě publika pro zveřejněné tweety (například sdílení pouze s důvěrnými přáteli) nebo fazety umožňující utvářet více alternativních účtů pod jedním profilem. Příkladem toho je printscreen níže vyobrazující několik účtů stejného uživatele. Jeden z nich je vymezen ke komunikaci v rámci rodiny, další pro kolegy z práce. 

Každý z těchto nástrojů tak následuje aktuálně trendy tendenci přesouvat své interakce z hlavních feedů sociálních médií do většího množství soukromých a často uzavřených skupin. A Twitter nechce zůstávat pozadu. Máte náladu řešit fotbal? Řešte jej v rámci Komunit. Chcete s blízkými přáteli sdílet radostnou novinu? Nyní budete mít tu možnost. Potřebujete poslat tweet svým dětem? Udělejte to z alternativního „pod-účtu”. 

Zavedení výše zmíněných novinek by tak z Twitteru mohlo vytvořit mnohem živější prostor k rozmanitým diskuzím. Nemluvě o tom, že kromě možnosti budovat komunitu umožní platformě také přesnější cílení reklam, tedy zvýšení vlastních příjmů. A pokud chce Twitter držet krok s dobou, více prostředků pro další inovace jistě ocení.

Zdroj: Social Media Today, Twitter

 

Štítky dokumentu: Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: