Zájem o JIC STARCUBE se mezi startupery zdvojnásobil

16. 8. 2016 | redakce
Do startupového akcelerátoru Jihomoravského inovačního centra STARCUBE letos dorazily tři čtvrtiny přihlášek ze zahraničí. Stejně jako vloni jsou v nich zastoupeny všechny kontinenty vyjma Antarktidy. V čele deseti projektů stojí ženy, celkem se jich přihlásily tři desítky.


Startupeři hlásící se do brněnského akcelerátoru jsou oproti minulosti starší, mají pokročilejší projekty a chtějí z Brna proniknout na evropský trh. I tak by se daly shrnout přihlášky do JIC STARCUBE, který letos hlásí rekordní zájem. Do jihomoravské metropole chce 169 týmů z celkem 48 zemí. Oproti loňským 88 projektům je to téměř dvojnásobek.

Tři čtvrtiny přihlášek letos dorazily do Brna ze zahraničí. Stejně jako vloni jsou v přihláškách zastoupeny všechny kontinenty vyjma Antarktidy. V čele deseti projektů stojí ženy, celkem se jich přihlásily tři desítky. Věkové rozpětí uchazečů je mezi dvaceti a šedesáti lety, ubylo studentských přihlášek.

Jako nejpopulárnější se ukázala řešení v oblasti Smart City/Home/Office, se kterými se hlásila celá třetina týmů. „Chytré domácnosti, kanceláře a města spojují abstraktní technologie s reálnými potřebami lidí, zaměstnanců a obyvatelů měst. Bohužel stále chybí dostatek ucelených projektů, které by řešily reálné problémy. Jedna chytrá zastávka je sice pěknou demonstrací použitých technologií, ale teprve kompletní dopravní systém využívající chytrých zastávek k zajištění komfortu pro cestující je reálným nasazením, které obyvatelé ocení. Právě zde vidím největší příležitost pro startupy,“ uvádí Jan Sekerka z Microsoftu, kde má podporu startupů na starosti.

Hned po domovině je nejsilněji zastoupená Indie, po ní USA a Německo. Daleko častěji než v minulých letech se v přihláškách objevuje i Afrika nebo Jižní Amerika. „Mimoevropské týmy plánují využít Brno jako bránu do Evropské unie. Uvědomují si také strategické umístění Brna a vysokou koncentraci technologicky zaměřených firem, se kterými lze spolupracovat, a zároveň studentů, které lze poději zaměstnat. Pro geograficky bližší firmy je pak lukrativní spolupracovat s našimi technologickými partnery,“ vysvětluje zájem týmů z odlehlých koutů světa manažerka JIC STARCUBE Hana Šudáková.
JIC v následujících dnech ve spolupráci s partnery vybere třicítku nejperspektivnějších uchazečů a pozve je na výběrový workshop. Ten pomůže proklepnout nápady týmů včetně jejich odhodlání na nich pracovat. Společně s technologickými partnery pak JIC vybere a pozve finální desítku na bootcamp, kterým 12. září celý akcelerační trimestr začíná. Program 2016 vyvrcholí 7. prosince JIC STARCUBE Show, při které se týmy představí veřejnosti.

Letošními tématy jsou čtyři technologické a pět aplikačních oblastí, konkrétně rozšířená a virtuální realita, analýza big data, kyberbezpečnost, senzory, Industry 4.0, Retail 2.0, Paperless Office, Smart City/Home/Office a Secure Home/Family. Stěžejními technologickými partnery akcelerátoru jsou AVG, Honeywell, Konica Minolta, Microsoft a Y Soft, kteří v daných oblastech poskytnou týmům know-how a globální zkušenosti.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: