Adidas upustí od TV reklamy. Chce do roku 2020 zečtyřnásobit své online příjmy

16. 3. 2017 | Petr Michl
Být, či nebýt? To je ta otázka. A pochopitelně se týká nutnosti přítomnosti reklam v televizním vysílání. V Adidasu se přiklánějí k tomu, že jim už bude brzy stačit jen online.



Být, či nebýt? To je ta otázka. A pochopitelně se týká nutnosti přítomnosti reklam v televizním vysílání. V Adidasu se přiklánějí k tomu, že jim už bude brzy stačit jen online.

Naznačil to v rozhovoru na televizním kanále CNBC generální ředitel společnosti Kasper Rorsted. Dle něj je pro sportovní značku extrémně důležité komunikovat s mladou cílovou skupinou,  a to se nyní děje primárně skrze digitální  kanály. Je zřejmé, že mladší spotřebitelé s námi komunikují zejména skrze mobilní zařízení," uvedl Rorsted a osud TV reklamy nejvíce odhalil  v těchto slovech:

„Klíčový je pro nás digitální engagement. Televizní reklamy už dnes nevidíte."

Kasper Rorsted přišel loni do Adidasu z čela společnosti Henkel. FMCG gigant se ještě před pár lety spoléhal v nadlinkových aktivitách téměř jen na televizní reklamu. Rosteld to změnil a nyní se chystá posunout svůj přístup ještě dál u značky s výrazně mladším publikem.  


Ukázka rozpočtů výrobců sportovní obuvi daných do vysílání reklam v TV v roce 2014 v USA. Před ostatními vedl jasně Skechers. Adidas vložil do TV reklam odhadem 18 milionů dolarů: cca polovinu toho, co Níke. Zdroj: Forbes

 

Všechen náš kontakt se spotřebiteli se děje skrze digitální média a věříme, že během příštích třech let dokážeme náš online byznys zvětšit ze zhruba 1 miliardy (euro) na 4 miliardy a vytvořit mnohem přímější spojení se spotřebiteli." uvedl Rorsted.

V tomto komentáři opomněl všechny kamenné obchody, fotbalové akademie a další prvky komunikace, v nichž je Adidas silný i mimo internetové prostředí. Je však zřejmé, že digitál je nyní směr, kterým se bude ubírat. A peníze dnes investované do TV spotů a jejich medializace se přesunou na internet.

S dalšími velkými klienty, kteří budou následovat stejnou cestu, se dá očekávat větší konkurence v oblasti internetové reklamy — ať už na Facebooku, v AdWords nebo na jiných platformách. A důsledkem toho může být jedině její zdražení.

„Čím více velkých značek bude přesouvat své rozpočty na Facebook, tím dražší na něm reklama bude. To stejné se stalo v minulosti i u placené reklamy Googlu. Troufám si tvrdit, že za 3 roky se cena za reklamu na Facebooku zdvojnásobí. Ti co FB reklamu používají už dnes, na to budou  ovšem lépe připraveni a vymáčknou z ní i poté maximum,“ dodává odborník na výkonnostní kampaně na Facebooku s certifikací Facebook Certified Buying Professional, David Lörincz.

Adidas zároveň čeká i velký kreativní přerod. Není v digitálním marketingu žádným nováčkem. Ve srovnání s hlavním konkurentem Nike je ale stále především tou velkou značkou, která neumí tak dobře vyprávět příběhy, ale je spíše schopná zaplatit si sportovní hvězdu a natočit s ní blýštivý spot.

Nechceme přitom Adidasu upřít některé zásluhy. Čest každé kampaní, která nám tento názor vyvrací. Patří mezi ně rozhodně i videomapping s  Lionelem Messim v ulicích Barcelony. Podívejte se na něj v článku Videomapping v reklamě: Messi skáče po stěnách barcelonských domů.

Štítky dokumentu: Budování značky E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: