České dráhy pomocí úsměvných sloganů lákají na cestování po Česku. Veřejnost jim dává další náměty

30. 7. 2020 | Milada Zemanová, Petr Michl
Sloganem „Místo Bora Bora zlákala mě Kutná Hora” chtějí České dráhy podpořit český turismus. A takových perliček mají ve svém repertoáru více. Sociálními sítěmi se začaly šířit alternativy od veřejnosti i politiků a státních organizací. A řada z nich strčí původní verze od ČD hravě do kapsy

České dráhy se snaží nalákat lidi k cestování vlakem a objevováním krásných míst naší vlasti. Již v roce 2019 proto vytvořila aplikaci Vlakem na výlet, ve které sdružuje zajímavá místa k navštívení. A letos v létě spustila kampaň, aby se o aplikaci dozvědělo co nejvíce lidí. V kampani upozorňuje láká na různá místa řadou rádoby veselých sloganů. V nich porovnává česká města s místy ve světě.

 

Mezi konkrétními místy není žádná spojitost kromě té, že se dají dobře zrýmovat ve sloganu. Snad tedy měly působit vtipně a uvolněně, ale dle našeho názoru spíše vzbuzují tázavé zdvihnutí obočí. Zajímavým počinem je jistě slogan „Místo Bora Bora zlákala mě Kutná Hora”, případně „Místo túry na Korsice prochodím Otrokovice”. Další kreativní varianty si můžete přečíst níže.

Kampaň je k vidění na sociálních sítích, v tisku, na billboardech a byla i součástí drážních newsletterů. České dráhy ji doprovázely následujícím textem:

„Nejkrásnější místa světa najdete u nás. Stačí otevřít aplikaci Vlakem na výlet a hned máte stovky tipů, kam stojí za to se vypravit. A na své si přijdou dospělí i děti. Výlety za zábavou, do přírody, na dobré jídlo nebo třeba na koupačku vám přinesou spousty světových zážitků.”

Kreativita českého národa na sebe nenechala dlouho čekat. Na Facebooku i Twitteru se objevily výzvy k vytvoření dalších alternativ, které budou propagovat další města. Za výzvami stojí moderátorka CNN Prima News Marie Bastlová a reklamní veterán Jakub Horák.

Myslíte si, že dokážou slogany z lidu trumfnout ty prezentované ČD v rozsáhlé kampani? Níže přidáváme náš výběr těch nejpovedenějších. 

 

Na Facebooku se objevují nové naděje pro tzv. destinační marketing i mimo komentáře příspěvku Jakuba Horáka. Toto má doslova vesmírný potenciál. 

 

Nyní se pojďme podívat na slogany z lidu, které se objevily na Twitteru.

 

Následuje náš výběr toho nejzajímavějšího.

 

Zajímavé je, že jinak tak zkostnatělé orgány veřejné správy či dokonce politici se přidali do tvorby sloganů také.

Pochvalu dáváme primátorovi Prahy, Zdeňku Hřibovi, za podporu „vlastního území“.

Ministryně práce a sociálních věcí Jana Maláčová má evidentně v oblibě Letní filmovou školu v Uherském Hradišti a víno, rozhodně tedy více než zhýralý Hollywood.

 

Miroslav Kalousek pak zvolil vpravdě černohumornou variantu nalákání do Bechyně.

 

Pražská integrovaná doprava se snažila, ale její lokální patriotismus smetl aktuálním špílcem komentátor Hospodářských novin, Petr Honzejk.

 

A za největšího snaživce vyhlašujeme Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM), který svůj bazárek doplnil v mnoha případech velmi kreativními rýmy. Inspirace některými výše zmíněnými je jasné, ale to je vlastně v pořádku. Často si stěžujeme, jak kampaně státní a veřejné správy jsou bez jiskry, a navíc jsou předražené. Zde máme ukázku kreativního převzetí inspirace v rámci desítek minut. Platí přitom to samé, co pro primární slogany od Českých drah: je to tak nemotorné, že se vám to líbí.

Kam dál

Snímek Bourák je dle dosavadních recenzí velkým omylem. Filmová rodina Ivana Trojana v reklamě ČD ovšem funguje výtečně. České dráhy tak v novém spotu oslavují punkovou cestu po vnitrozemí.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: