Facebook hodnotí a penalizuje inzerenty podle zpětné vazby uživatelů

14. 1. 2019 | Milada Zemanová
Inzerenti, jejichž reklamy nebudou naplňovat očekávání zákazníků, za ně budou platit více peněz a osloví méně uživatelů. V konečném důsledku mohou být tito inzerenti zcela zablokováni.

O skandálu s dnes již zaniklou datovou společností Cambridge Analytica jsme vás již informovali. Tato aféra otřásla důvěrou uživatelů ve Facebook a částečně také v inzerci, která se na něm zobrazuje. Následky tohoto skandálu Facebook hasil během celého loňského roku a v letošním v tomto trendu pokračuje.

Letošní novinkou je, že inzerenti mají k dispozici rozhraní, ve kterém uvidí, jak si jejich reklamy vedou a jak na ně uživatelé reagují . Kvantitavně jsou reklamy ohodnoceny s pomocí skóre kvality, které nabývá hodnot od 1 (nejnižší / nejhorší) po 10 (nejvyšší). Pozitivně se hodnotí, pokud uživatel zhlédne video, provede konverzi, apod. Naopak negativně bude skóre kvality ovlivněno, pokud uživatel reklamu vypne nebo ji nahlásí.

Pokud budou inzerenti dlouhodobě zaznamenávat negativní zpětnou vazbu, dočkají se ze strany Facebooku penalizací. Mezi nimi například, že reklamy budou stát více a osloví méně lidí. Pokud se však skóre inzerenta nezlepší, může to vést až k jeho kompletnímu zablokování.


Zdroj: Twitter / Matt Navarra


Zdroj: Twitter / Matt Navarra

Zdroj: Twitter / Matt Navarra

Špatná zákaznická zkušenost dle měřítek Facebooku znamená především, že reklama inzeruje něco jiného, než se uživatel následně dozví. Své skóre si Stránky mohou překontrolovat na tomto odkaze. Skóre by mělo vypadat podobně jako na ukázkach Facebooku, na které upozornil na Twitteru Mart Navarra. Je ovšem dost pravděpodobné, že vám nebude fungovat. Tato funkcionalita byla představena sice již v létě loňského roku, ale teprve nyní ji má mít k dispozici většina inzerentů. Prozatím však většině Stránek hlásí, že nemá dostatek dat.

Uvedená změna má postihnout především podvodné inzerenty, a ochránit tak uživatele Facebooku. Podvodní či nekvalitní prodejci, kteří například nedodají slibované zboží, snižují u uživatelů důvěryhodnost všech inzerentů na Facebooku obecně a právě tomuto se platforma snaží zabránit. Uvidíme, jak v tom bude nadále úspěšná.

Zdroje: Techweez, Facebook, WordStream

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.