Facebook představil generátor nápadů na kampaně – chce svým inzerentům usnadnit propagaci

3. 8. 2021 | Lucie Životská
Už vám docházejí nápady na kampaně? Facebook se rozhodl svým inzerentům ještě více usnadnit práci. Přichází s novou microsite, kde nabízí tipy na vaše nové kampaně. Stačí si jen vybrat z předdefinovaných kategorií a stránka vám vykouzlí šablony a tipy, jak kampaně vystavět.

Na jednu stranu se může zdát, že Generátor nápadů na kampaně (v originále Campaign Ideas Generator”) je trochu úlet do prázdna, protože kdo jiný než vy samotní, zná lépe vaši cílovou skupinu a marketingovou strategii? Stejně vaše online kampaně a kreativita, kterou do ní vkládáte, musí zcela bezchybně korespondovat s vaší komunikační strategií. A určitě si říkáte, že toto vše nemůže pokrýt obecný generátor nápadů. Ovšem na stranu druhou i tak není rozhodně na škodu se inspirovat. Navíc tuto inspiraci dostanete na podnose společně s šablonami a relevantními daty a tipy (jak zvýšit dosah kampaní). Co vše nový Facebook nástroj nabízí? Posuďte sami. 

Začínáme: jaká je vaše oblast podnikání a jaký časový horizont chcete kampaní pokrýt? 

Momentálně je Campaign Ideas Generator částečně přeložen do češtiny. Tedy některé mouchy (rozumějte anglická slova a pojmy) se zde mohou vyskytnout, ovšem je vidět, že Faceboook pracuje na celkovém překladu. A již nyní jsou základní sdělení a návrhy v češtině. 

Jako první krok si vyberete oblast svého podnikání, vybírat můžete například z automotive, cestováním, retail nebo e-commerce. A druhým parametrem je časový horizont, na který byste chtěli svoji kampaň cílit (například Den dětí, Valentýn nebo období návratu dětí do škol)

Jako první krok si vyberete oblast svého podnikání 

Tyto dva základní parametry pak určí další směr vaší kampaně. Následující položky (Nápady na kampaně, Data a přehledy a Zdroje) jsou pak již upraveny dle nastaveného typu vašeho podnikání a časového období. Níže můžete vidět, jak tyto informace vypadají, když si zvolíte oblast podnikání: cestování + období: jarní/letní výprodej. 

Následující položky (Nápady na kampaně, Data a přehledy a Zdroje

Ač tady můžeme vidět drobné zaškobrtnutí v českém překladu, informace jsou relevantní. Kromě těchto rámcových konceptů na kampaně najdete níže také návrhy přímých citací, které lze v kampaních využít. Při cílení na cestování + jarní/letní výprodej nám generátor nabízí například tyto fráze, kterými můžete zaujmout: 

Nápady - kampaně Facebook

Asi žádný marketér nebude „mít žaludek” na to přímo opisovat dané fráze. Ale opět se dostáváme k hlavnímu bodu (účelu) tohoto nástroje. A tím je  získání inspirace a podnětů, které můžete dále rozvíjet. 

 

Nezapomeňme na šablony! 

Lidi mají rádi šablony – marketéři též. A krásné na tomto všem je, že si je můžete dále přizpůsobit. Tedy i Facebook na této platformě nabízí jednoduché vzory, které vás provedou tvorbou vašich příspěvků. Navrhnou vám nosnou informaci a jak ji sdílet (například jak odvyprávět vlastní příběh nebo jak informovat o výprodejích)

 

Příběhy úspěšných – neboli casky 

Případové studie – marketingový formát, který prodává a který každá značka chce psát. Jak uvádí samotný Facebook: „Případové studie jsou zdrojem inspirace a motivace. Zjistěte, jak se firmám podobným té vaší daří díky Facebook marketingu rozvíjet vlastní podnikání.” 

I případovky si můžete filtrovat, a tedy se dostat k těm, které přesně odpovídají vašemu zájmu, vašemu zacílení obchodních aktivit. 

Příběhy úspěšných – neboli casky

 

 

Data – motor marketingových strategií 

Další položkou jsou Data a přehledy. Zde získáte statistiky týkající se návštěvníků této sociální platformy. Můžete také filtrovat jednotlivé parametry jako region, průmyslové odvětví, gender atd. Ovšem nutno podotknout, že dat tu (pravděpodobně ještě) není mnoho. A může se stát, že se dostanete do bodu, kdy při přidání druhého parametru, jako je například průmyslové odvětví, nedostanete výsledky žádné. Nicméně předpokládá se, že průzkumy budou přibývat. Takže jako nástroj, a hlavně náhled do duší uživatelů Facebooků (a Instagramu) to určitě není k zahození.

Malý (a zcela logický) tip: u amerických regionů je dostupných více dat než u těch evropských. Začít můžete se svou zemí a nefiltrovat dále, i tak se zde skrývají zajímavé informace. Data přímo z České republiky zatím nejsou na platformě dostupná. Co tedy ví Facebook o Německu? Jak můžete vidět na grafech níže, 61 % kupujících během svátků/prázdnin hledá dárky sami pro sebe a 45 % lidí je ochotno vyzkoušet nové značky během svátků/prázdnin. 

Data – motor marketingových strategií

 

Zdroje – další studie a relevantní informace 

Poslední položka – Zdroje – nabízí další studie a informace, které by vám měly pomoci lépe porozumět chování vašich zákazníků a pomoci s další marketingovou strategií. Dozvíte se zde vše od tipů na kurzy související s vaším podnikáním, přes informace ohledně optimalizace pomocí strojového učení, nebo o nastavení API konverzí. 

Zdroj: Facebook

 
Sdílejte tento článek:
Podobné články: