Facebook přidává publikování na Instagram skrze Creator Studio. Zjistěte, jak na to

6. 8. 2019 | Barbora Vičarová
Po dlouhých večerech s telefonem v ruce je to konečně tady! Facebook Creator Studio nyní nově umožňuje publikovat a plánovat posty také pro Instagram feed a IGTV. Podívejte se, jaké možnost nabízí.

Facebook Creator Studio nyní nově umožňuje připravovat posty také pro Instagram. Spojení Facebooku a Instagramu tak může marketérům ulehčit práci i při plánování příspěvků.


Zdroj: Facebook Creator Studio

Tato možnost nebyla velmi dlouho přístupná a mnoho marketérů tak využívalo jako alternativu publikování přímo z telefonu nebo více či méně efektivní možnosti třetích aplikací pro plánování příspěvků. Mnoho z těchto možností však s sebou neslo nejrůznější omezení, ať už pro samotného uživatele nebo přímo ze strany Instagramu. Nyní ale může být tento způsob publikování historií, příspěvky pro Instagram totiž můžete připravit pohodlně přímo v Creator Studiu.

Jak na to?

Pokud si budete chtít novou možnost vyzkoušet na vlastní kůži, je třeba nejprve propojit ovládací panel Creator Studia s firemním účtem na Instagramu. Jakmile to uděláte, v levém horním rohu obrazovky uvidíte možnost „Vytvořit příspěvek“, což vám umožní zvolit, zda chcete přispívat do instagramového feedu nebo IGTV. Bohužel, tato funkcionalita zatím není stále přístupná pro Stories, lze ji ale velmi pravděpodobně v budoucnu očekávat.

Při vkládání příspěvku do instagramového feedu vám aplikace umožní:

  • nahrát obsah přímo z vašeho počítače nebo Facebookové stránky
  • oříznout obrázek
  • přidat popisek, případně dooznačit polohu apod.
  • sdílet příspěvek ihned nebo ho naplánovat na daný datum a čas

Kromě toho můžete nahrát také více fotek do jednoho příspěvku najednou, což mnoho třetích aplikací neumělo. 


Příspěvku můžete přidat popisek včetně emojis nebo mu přidat polohu. Zdroj: Later


Nahrávané fotografie můžete také oříznout. Zdroj: Later

Kromě plánování postů nově aplikace umožňuje také spravování všech příchozích a odchozích zpráv z počítače, což jistě ocení všichni community manažeři, které už z datlování do telefonu bolí prsty. Dosud totiž bylo možné na přímé zprávy odpovídat pouze z aplikace skrze telefon. 


Všechny svoje příspěvky vidíte přehledně v Knihovně příspěvků. Zdroj: Later

Tento přístup Facebooku tak jasně ukazuje, že společnost reflektuje stále větší nárůst Instagramu a už dávno ho nevnímá jen jako platformu pro sdílení hezkých fotek, ale jako svébytný kanál určený pro reklamu. 

Tuto novinku také uvítá jistě velká spousta marketérů a správců Instagramových profilů, protože jim usnadní plánování feedu i IGTV pohodlně z desktopového počítače nebo notebooku bez nutnosti zapojování či placení služeb třetích stran. Uvidíme, kam se bude tato možnost rozvíjet, a nezbývá než doufat, že zanedlouho bude podobně možné plánovat také instagramové Stories.

Mimochodem. Ač se jedná o globální roll out, nikoliv o test, někteří čeští uživatelé zaznamenávají, že publikovat příspěvky jim zatím nejde. Snad se to maximálně v rámci týdnů změní.  


Zdroje: Social Media Today, WERSM, Facebook Creator Studio

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.