Generace Z na TikToku útočí na módu a styl mileniálů

24. 2. 2021 | Kristýna Vozková
Skinny džíny můžete vyhodit, spálit nebo rozstříhat. Jo a pěšinku prosím zásadně na střed, boomeři! TikToku vládne generační válka mezi mileniály a generací Z.

Generační válka mezi generací Z a mileniály na TikToku trvá už něco přes rok a vyprodukovala více než 8,5 milionu videí. Ročníky narozené mezi lety 1982 a polovinou devadesátých let se během té doby od mladší generace dozvěděli, že Harry Potter už dávno není cool, stejně jako avokádový toast a emotikon brečící smíchy. Nyní se ale generace Z naplno obula do trendu, na který mileniálové nedají dopustit – skinny džíny. 

Ty přišly do módy v roce 2005 po módní přehlídce Diora a během dalších let si je oblíbily ultraštíhlé modelky i rockové hvězdy. Podle generace Z ale skinny džínům odzvonilo a mileniálové by si měli uvědomit, že jejich nošením zázračně neomládnou. Od ledna bylo na TikToku označeno více než 270 tisíc videí tagem #noskinnyjeans.  O tom, že tyto džíny nevypadají zrovna lichotivě, se vyjádřil v rozhovoru pro Esquire i třiadvacetiletý model Lukka Sabbat. Několik uplatnění pro skinny džíny by ale generace Z přece jen měla. Vyhoďte je, spalte nebo rozstříhejte!”, radí svým sledujícím uživatelka @momohkd.

@momohkd

Skinny jeans just aren’t for me but to each their own. #momostyleme #fashion #TodayILearned #skinnyjeans #diy

Brace Yourself - zenorachi

Někteří zacházejí tak daleko, že by údajně volili raději být bezdomovci, než nosit upnuté kalhoty.

@julia3lle

i will never wear skinny jeans and i live by that #foryoupage

♬ original sound - audios

Mileniálové pochopitelně útok mladší generace nenechávají bez odezvy. „Takže podle TikToku se během ročního lockdownu staly skinny džíny zastaralými a TOHLE je styl, který bychom bychom měli nosit? Jako bychom toho nazažili už tak dost.” Okomentovala svůj tweet jedna z vyznavaček evidentně old school trendu.

A proč generace Z skinny džíny tak nesnáší? Patrně to souvisí s odporem mladé generace ke kultu krásného těla. Skinny džíny jsou trendem, který je lichotivý zejména pro štíhlé vypracované figury. Generace Z tedy volí raději rovné střihy, boot cut nebo tzv. boyfriend jeans, neboť je vyznavačem rozmanitosti a svobody a vyrůstala v době, kdy módní přehlídky značek, jako je Versace, a obálky magazínů typu Vogue začaly okupovat plus size modelky, například Paloma Elsesser. 

Nemluvíme tu ale jen o generační propasti. Karanténní éra pohodlnějším a volnějším stylům nahrává. V době, kdy většina lidí vychází z domu zásadně v teplákách, se málokdo souká do upnutých kalhot. Tomu odpovídají i data z průzkumu trhu výzkumné společnosti Edited. Prodej pánských džínů s volným střihem se oproti loňsku zvýšil o 15 %, u žen dokonce až o 97 %. Pokud ale nejste zrovna fandou zvonáčů, nemusíte zoufat. Podle generálního ředitele společnosti Levi's, Chipa Bergha, není pravděpodobné, že by skinny džíny zcela vyšly z módy, a to minimálně u žen. Pro ně totiž představují univerzální kus oblečení, který jednoduchou změnou vršku promění outfit z formálního na ležérní, odůvodnil Bergh v rozhovoru pro Business Insider. A jak je to s upnutými kalhotami u pánů? No, v jejich případě by možná změna stylu nebyla tak úplně od věci.

Pěšinku na střed!

Aby toho nebylo málo, kromě stylu oblékání odsuzuje generace Z i další trend mileniálů (pokud se o tom dá tak hovořit), a to je patka. Pěšinka by podle mladých trendsetterů měla být rozhodně vždy na středu. Protože jak uvádí @Lady-Gleep: „Nemyslím si, že existuje jediný člověk, který vypadá lépe s pěšinkou na straně, než na středu“. 

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: TikTok
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.