Groupon plánuje personalizaci nabídek na globálním trhu

17. 2. 2012 | PeMi
Praotec všech slevových serverů poodhalil něco ze svých budoucích plánů.

Počet slevových serverů na českém trhu byste dnes takřka nespočítali. Prvotním vzorem byl přitom Groupon, který skupinové slevy poprvé uvedl v USA v praxi. Jeho primární úpis akcií na konci minulého roku doprovázelo mnoho negativní publicity reflektující ne tak skvělé ekonomické výsledky, které musely být před IPO zveřejněny, stejně jako výtky k samotnému byznys modelu. Nedávno zveřejněná účetní zpráva pak odhalila celkovou ztrátu 350 milionů dolarů.

 

Při nahlížení této částky si je však nutné uvědomit, že za ní stojí především velké investice spojené s expanzí na zahraniční trhy. V současné době Groupon nabízí slevy v téměř šesti stovkách měst na světě a cca 70 % z jeho 10 tisíc zaměstnanců pracuje v zahraničních pobočkách. O plánech společnosti promluvil ve čtvrtek její CEO, Andrew Mason, na Goldman Sachs Internet and Technology Conference v San Franciscu. Ohlédl se za jejím růstem v posledních třech letech a označil období před IPO za tvrdou, ale posilující zkušenost.

V blízké budoucnosti čeká Groupon rozhodující období, kdy se musí přesunout do „fáze 2.0“. V ní by měl nabízet zákazníkům i obchodníkům trvalou hodnotu. Mnohem těžší je toho pochopitelně dosáhnout u obchodníků a cílem je, aby jim Groupon zajistil opakované návštěvy zákazníků v jejich podnicích. Nástrojem má být i Groupon Rewards, forma věrnostního programu odměňující opakované nákupy.

Velkou výzvou je dosahovat podobných úspěchů na zahraničních trzích podobně jako na trhu domácím. Dosud Groupon doopravdy propadl pouze v Číně, ale dominanci si nebuduje v cizině lehce. Jednou z hlavních funkcí, která by to měla změnit, je personalizované nabízení slev dle polohy, pohlaví, věku a samozřejmě předchozího nákupního chování uživatele – tedy koncept, jenž už v USA uplatňuje. Zahraniční trhy jsou nicméně pro Groupon i „tréninkovým hřištěm“ pro nové nápady. V Německu například funguje platforma Groupon Deals, kdy nejsou nabídky omezené časově. Jedná se tak mnohem více o tradičnější e-shopovou platformu, jakou symbolizuje například Amazon.


Zdroj: www.techcrunch.com

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.