I/O 2018: Google Assistant bude umět i telefonáty se skutečnými lidmi

9. 5. 2018 | Petr Michl
Poslechněte si, jak volá robot. Umělá inteligence v Google Assistant nebude brzy rozlišitelná od skutečného člověka ani po hlase.

Telefonát do kadeřnictví nebo restaurace za účelem domluvení rezervace? Velcí šéfové mají i na svou osobní agendu své asistentky a sekretářky. Připravovaná funkce u digitálního pomocníka Google Assistant naznačuje, že brzy budeme moci takového luxusu využít všichni.

Na vývojářské konferenci I/O 2018 ji představil přímo CEO Googlu, Sundar Pichai. A to s pomocí přehrání konverzace robota snažícího se domluvit rezervaci v kadeřnictví. Poslechněte si ji níže:

Jedná se o reálný telefonát do běžného kadeřnictví. Neuvěřitelné na tom je, že na první poslech zní asistentka od Googlu méně roboticky než paní ze salonu krásy. Zvládá i lidské „mmmmm" na místě přemýšlení, především ale dokáže reagovat v průběhu celé konverzace. Úžasnou věcí je, že tento asistent dokáže pochopit nuance konverzace...  Pracovali jsme na této technologii po mnoho let. Jmenuje se Google Duplex," doplnil Sundar Pichai.

Dle něj dokáže Google Assistant vybavený touto technologií reagovat inteligentně i v případě, že konverzace nejde, jak bylo plánováno. Sundar Pichai uvedl:

 Ještě stále tuto technologii vyvíjíme a chceme tvrdě pracovat na tom, abychom ji udělali pořádně... Chceme, aby fungovala například, když jste zaměstnaný rodič s nemocným dítětem a chcete zavolat doktorovi, jestli je možné zajít (do ordinace)."



V současné fázi
prý dokáže Google Assistant vyřídit telefonáty výše popsaného typu bez nějakých obtíží nebo nutnosti lidského zásahu. Je ovšem programován tak, aby uměl přivolat člověka, když na konverzaci nebude stačit, respektive nebude schopen na nějaký dotaz uspokojivě odpovědět. Právě pro domlouvání schůzek a další jednoduché, ale přesto časově náročné, telefonické úkoly může být takový Google Assistant požehnáním. Těšíme se, až bude skutečně dostupný.

Ještě více informací a příkladů konverzace naleznete na Google AI Blogu.

Kam dál? 

Jsme samozřejmě fanoušci umělé inteligence, nesmíme z ní ale mít pocit, že se nás chystá zabít nebo že si z nás dělá legraci. Amazon musel například nedávno spravit svůj chytrý reproduktor Alexa. Děsil uživatele náhlými výbuchy smíchu.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.