Příval kritiky na hlavu Facebooku

16. 2. 2012 | Bednářová Daniela
Největší sociální síť na světě čelí dalším negativním informacím. Vypořádá se s touhle situací lépe než Google?

Od té doby, co Facebook vydal dokument S-1 a oznámil primární úpis akcií, který má z řady zaměstnanců udělat milionáře a z některých dokonce miliardáře, se kritika vůči němu poněkud vyostřila. Deník New York Times se do největší sociální sítě pěkně pustil hned několika články. Podíval se například zblízka na čísla o množství aktivních uživatelů.

Počet aktivních uživatelů za jeden měsíc je dle Facebooku 845 milionů, za den je to pak 483 milionů. Ale jak to ve skutečnosti s těmihle dechberoucími čísly je? Pes je zakopaný v tom, koho Facebook považuje za aktivního uživatele. Vedle těch, co opravdu přijdou na stránky, jsou do tohoto čísla jsou započítaní i lidé, kteří kdekoliv na webu použili třeba tlačítko „Líbí se mi“, nebo někde přidali komentář.

Konkurenční Google+ na tom s údaji o návštěvnosti a počtech uživatelů ale není o moc lépe. Jediné údaje poskytované Googlem je počet vytvořených účtů. Čísla umožňující skutečně určit aktivitu uživatelů na Google poskytována nejsou.

Dalším propíraným tématem je i užití osobních dat uživatelů Facebooku pro účely reklamy. Teď se k tomu přidal i nový prohlížeč fotografií, který jen čirou náhodou poskytuje o něco lepší prostor pro zobrazení reklamy než ten předchozí.

Něco podobného zažíval při primárním úpisu svých akcií i Google. Také se kolem něj vyrojila řada negativních informací. Facebook se alespoň může poučit z jeho chyb.

Zdroje: www.marketingland.com, www.nytimes.com

Štítky dokumentu: Facebook Google Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.