Instagram testuje produktové linky v textech příspěvků

18. 6. 2020 | Petr Michl
Instagram zkouší další možnost, jak se stát silnějším prodejním kanálem. Pomoct by k tomu mohly i označení produktů s možností prokliků do e-shopu přímo z textů příspěvků.

Instagram je již několik let na cestě stát se svébytnou e-commerce platformou. Dalším krokem má být umožnění taggování produktů přímo v popiscích příspěvků.

Na tuto možnost upozornil spotter Matt Navarra, přičemž by tato funkce měla být nově testována u několika vybraných influencerů. Níže můžete vidět zachycení u Victorie Beckham propagující její Cell Rejuvenating Priming Moisturizer.

A to způsobem, kdy označený produkt lze prokliknout na produktový detail na stránce třetí strany — vlastně funkčně stejně, jako to zvládá hyperlink na názvu produktu výše.


Zdroj: Twittter / Matt Navarra, @oriolsalvador

Influenceři s více než 10 tisíci followery nyní mohou odkazovat na stránky třetích stran s pomocí swipe funkce ve Stories, v něčem skutečně primitivní funkce hyperlinku na textu ale nebyla na Instagramu dosud dostupná, a tak je dosud zvykem odkazovat na link v „bio“ účtu. Ten ale může být funkční v jedné chvíli pouze jeden a samozřejmě je to z příspěvku, kde vás na to někdo upozorní, o několik kliků dál, což může být zatraceně daleko.

Dosavadní a budoucí možnosti

Byznys účty na Instagramu mohou využívat Shopping Tags, které se zdají nejatraktivnější formou linkování na produkty u klasických příspěvků, ale také ve Stories. K produktovým detailům se totiž jde prokliknout přímo z fotografie.

Nyní testované prolinkování v textu příspěvku je prostě jen další možností, která tu mohla být již dávno. Jistě zvyšuje hodnotu příspěvků influencerů propagujících produkt, který jde objednat online. Jak je vidět u případu Victorie Beckham, může ale posloužit i podnikatelkám a podnikatelům propagujícím vlastní produkt z osobního účtu.

Naší spekulací je, že po opuštění fáze testování, může být tato funkcionalita omezena na linkování na chystané Shops, tedy de facto e-shopy překlopené na platformy Facebooku a Instagramu. Byla by to jistě silná pobídka k jejich používání, která by byla v souladu s cílem obou sociálních sítí— udržet na nich uživatele co nejdéle a umožnit jim nákup bez toho, aby je museli opouštět.  

Kam dál? 

Facebook se snaží podpořit malé podniky zavedením e-shopů na jeho platformách. Slibují bezchybný mobilní zážitek, komunikaci se zákazníky přes WhatsApp, Messenger nebo Instagram Direct a možnost prodeje v live videích. Přečte si více o chystaných Facebook a Instagram Shops


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: