Jak ulovit hvězdné marketingové talenty? S nápadem ze špionážních thrillerů

10. 3. 2014 |

Dostat v Dubaji do firmy ty opravdu nejlepší talenty nebude pravděpodobně nic jednoduchého. Tamní agentura FP7 totiž při jejich náboru použila postup jak z nějakého špionážního thrilleru. Ti nejlepší jsou samozřejmě zaměstnaní u konkurence. Přetáhnout je na svou stranu není jen o tom nabídnout lepší výplatní pásku. Když chcete ohromit creative nebo art directora, musíte zároveň ukázat, že v sobě máte již sami dostatečnou dávku kreativity a to že pracovat s vámi by mohla být skutečně zábava.

A přesně to v FP7 udělali. Přímo do kanceláří konkurence poslali svým vysněným posilám knihu. Ty byly v designu, který naznačoval, jak by u nich mohli jako noví zaměstnanci rozvinout své kariéry. Jedna z nich tak například nápadně připomínala grafický styl Coca-Coly.



To největší překvapení se ale skrývalo uvnitř. Obsah nebyl o psaném textu, ale o skrýši pro telefon, v kterém bylo nastavené jen jedno číslo – na výkonného kreativního ředitele v FP7.

Takzvaný „Poaching Phone" zabral. K agentuře se připojili čtyři noví zkušení zaměstnanci - art director, design chief a dvoučlenný kreativní tým ověnčený cenou Young Lions. Jedním ze zadání v briefu náborové kampaně bylo vyhnout se jakýmkoliv poplatkům pro personalisty a odhad FP7 je, že takto ušetřili téměř 82 tisíc dolarů. To se nám zdá poněkud příliš, ale Dubaj je drahé místo. Každopádně náklady na kampaň dosáhly 1600 dolarů, přičemž telefony byly k dispozici zdarma od klienta Sony. Oslovení na LinkedIn nebo přes osobní vazby by asi nestálo vůbec nic, ale rozhodně by nebylo takto cool a možná by to na přesvědčení o novém vysněném místě nezabralo. FP7 proto tleskáme, jen doufáme, že jejich vyhrůžka o objevení se i ve vaší agentuře platí jen pro Arabský poloostrov.

Zdroj: AdWeek

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.