Je Instagram přehlcený? Za posledních 11 měsíců poklesl engagement uživatelů o 70 %

23. 3. 2016 | Kateřina Tauchenová
Zaujetí fanoušků příspěvky na Instagramu pokleslo za posledních 11 měsíců o 70 %. Může za to rostoucí počet inzerentů i velký počet účtů, které uživatelé sledují.

Instagram se v posledních měsících dočkal velkých novinek, od umožnění placené inzerce až po přivítání papeže Františka mezi svými uživateli. Sociální síti se, jak se zdá, daří po všech směrech. Podle analýzy společnosti Locowise, zabývající se analytikou sociálních sítí, ale poklesl růst nových sledování účtů uživateli za posledních 11 měsíců o 93 % a engagement uživatelů se snížil o 70 %.

Nárůst followerů výrazně poklesl

Nárůst nových sledování účtů napříč Instagramem dosáhl v únoru pouze 0,2 %. To představuje oproti lednu výrazný pokles – o 45,95 %. Počet nových followerů byl v únoru dokonce nejnižší od dubna roku 2015, kdy společnost Locowise tento ukazatel začala sledovat. Za tuto dobu pak celkově nárůst followerů poklesl téměř o 93 %.

I přes tento výrazný propad je ale Instagram v počtů nových sledování silnější než Facebook a Twitter – v případě Facebooku vzrost počet nových page likes o 0,14 %, u Twitteru byl pak nárůst nových sledování pouze 0,11 %.

Z těchto údajů lze odhadovat, že příležitosti pro velký organický růst publika a followerů už jsou na všech třech zmíněných sociálních sítích v podstatě vyčerpané.

Více než 200 000 aktivních inzerentů na síti

Instagram nedávno oznámil, že je na něm už 200 tisíc aktivních inzerentů, z nichž 75 % se nachází mimo Spojené státy. To znamená, že Instagram už porazil Twitter nejen v počtu měsíčních aktivních uživatelů (400 milionů na Instagramu a 320 milionů na Twitteru), ale také právě v počtu měsíčních aktivních inzerentů (200 tisíc versus 130 tisíc).

Přesto Instagram zůstává daleko za svou mateřskou společností. Počet inzerentů na Facebooku totiž před nedávnem překročil hranici tří milionů.

Míra zaujetí klesla na minimum

Míra zaujetí uživatelů byla v únoru pouze 0,84 %. Oproti lednovým údajům tak počet uživatelů, kteří na síti udělali nějakou akci, klesl o téměř 12 %. Stejně jako v případě nárůstu nových sledování i engagement byl v únoru nejnižší od dubna 2015. Od té doby celkem poklesl o 70 %.

 

Co stojí za poklesem zaujetí uživatelů?

Pokles engagementu může být způsoben mnoha důvody. Jako nejpravděpodobnější příčina se jeví fakt, že je na této platformě čím dál více inzerentů a komerčních stránek, které přidávají příspěvky mnohem častěji než běžní uživatelé. Tím pádem se aktivita uživatelů rozprostírá mezi mnohem větší počet příspěvků. Dalším důvodem může být i velký počet účtů, které každý uživatel sleduje. V záplavě příspěvků mu totiž často některé zajímavé snadno uniknou.

Podle zmíněného průzkumu sleduje v současnosti průměrný uživatel Instagramu mezi 400 a 500 účty. Ještě před rokem to přitom bylo jen okolo 250. Právě tento nárůst, který se zastavil až v únoru, vedl k poklesu organického dosahu i engagementu. Je otázkou, jak se zaujetí followerů změní po zavedení algoritmického řazení příspěvků, které Instagram oznámil minulý týden.

I přes zmíněný pokles engagementu je ale nutné podotknout, že Instagram je v tomto ohledu stále nejsilnější sociální sítí. Na Facebooku se engagement u příspěvků stránek pohybuje kolem půl procenta z celkového počtu fanoušků stránky. Průměrná míra zaujetí příspěvkem na Twitteru byla v únoru 0, 04 % z celkového počtu followerů. Jinými slovy řečeno, příspěvek na Instagramu vzbudí o 2 000 % větší zaujetí než tweet.

Obrázky vzbuzují o 66 % větší zaujetí než videa

I přes všechny zvěsti o tom, že videa jsou nejoblíbenějším formátem příspěvků na sociálních sítích, na Instagramu stále vedou obrázky – v únoru tvořily 91 % veškerého obsahu na této síti. Stále navíc vzbuzují u fanoušků větší zaujetí – nějakou aktivitu u nich udělalo 0,88 % uživatelů, zatímco u videí to bylo jen 0,53 %. Jednoduše řečeno, přidáním obrázku namísto videa lze zvýšit zaujetí followerů až o 66 %.

Zdroj: Social Media Today, Locowise

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: