Změna algoritmu: Instagram chce upřednostňovat originální obsah a dát šanci i malým tvůrcům

9. 5. 2024 | Kristýna Vozková
Všechno je to o obsahu. Tedy o tom originálním. Instagram se svými novinkami snaží pomoci začínajícím a malým tvůrcům a znevýhodnit ty, kteří jen sdílejí cizí tvorbu.

Instagram plánuje v následujících měsících představit několik novinek, které by měly zvýhodnit tvůrce originálního obsahu a podpořit také nováčky na platformě a účty s menším počtem sledujících. Tyto kroky by měly podle vedení Instagramu pomoci k šíření kvalitního, původního obsahu. Naopak účty, které často získávají dosahy jen na přesdílení cizích příspěvků, může nově čekataž měsíční ban.

Pojďme si blíže představit hlavní čtyři novinky.

Účty, které často sdílejí cizí obsah, dostanou ban až na 30 dní

Prvním z bodů, kterým se platforma snaží pomoci šíření originálního obsahu, bude banování účtů, které 10x a více pouze přesdílejí cizí obsah, aniž by do něj výrazněji zasáhly.  Řada účtů s obsahem spolehájícím se na přesdílení jsou   je na platformě poměrně úspěšná. Nově však přestanou být algoritmem Instagramu doporučovány až na dobu 30 dnů. Po uplynutí této lhůty budou opět zařazeny mezi doporučované účty. Tato novinka se nebude týkat těch účtů, které disponují licenčními smlouvami a nebo výslovným oprávněním ke sdílení od původních tvůrců sdíleného obsahu. 

Původní obsah bude doporučován namísto toho přesdíleného

Pokud algoritmus Instagramu odhalí přesdílený obsah, v doporučení dalším uživatelům se vždy zobrazí původní příspěvek. Pokud tedy originální verzi přesdílí vícero účtů s větším počtem sledujících, doporučována bude stále ta původní, bez ohledu na počet sledujících a aktivitu na daném účtu. Noví tvůrci a ti s menším dosahem tak budou motivováni k publikování originálního obsahu tím, že jejich příspěvek bude mít prioritu před účty s mnohem vyššími počty sledujících. Zároveň jim tyto účty mohou pomoci k rozšíření vlastního dosahu. 

Instagram uvádí, že tento nástroj bude používat pouze u obsahu, který bude relativně nový. Bližší informaci k tomu však zatím neuvedl. Dodává zároveň, že pokud bude původní příspěvek upravený a stane se z něj například meme nebo vtipné kompilační video s novým voiceoverem, zmíněné postihy  se ho týkat nebudou. 

Přesdílený obsah získá nálepku s odkazem na příspěvek originálního tvůrce 

Přesdílený obsah na Instagramu nově získá nálepku odkazující na původního tvůrce. Tato nálepka bude viditelná i pro uživatele, kteří jeho účet doposud nesledují. Tvůrce bude zároveň informován o tom, že jeho obsah byl přesdílen jiným účtem. Díky tomuto kroku se tak vždy dostane pozornosti tvůrci původního obsahu a ten bude mít díky opakovanému sdílení možnost získat mnohem vyšší počty sledujících i reakcí na daný obsah. 

 

Všechny tyto novinky přibližuje na svém instagramovém profilu také CEO Instagramu Adam Mosseri

 

Menší tvůrci dostanou více pozornosti

Konec velkého dosahu jen pro účty s velkými čísly. Instagram si uvědomuje, že jsou to často začínající a menší tvůrci, kdo platformu zaplňuje originálním obsahem. Bohužel se jim v rámci algoritmu nedostává velké pozornosti. Nově by však měl vzniknout odlišný způsob hodnocení účtů, který by měl všem tvůrcům poskytnout co nejvyrovnanější šance na úspěch. Veškerý obsah by měl být po svém zveřejnění nabídnut okruhu uživatelů, které by mohl zaujmout. Pokud se tak stane, bude následně doporučen širšímu publiku. Tímto způsobem se může následně na platformě šířit pouze na základě jeho oblíbenosti a ne díky množství sledujících na daném účtu. 

 

I k tomuto nástroji, který by měl být využíván nejdříve v letních měsících, se na svém Instagramu Mosseri vyjádřil.

 

Pro všechny zmíněné novinky však platí již stávající pravidla pro doporučování obsahu na platformě. Příspěvky tak nebudou doporučovány, pokud budou vyobrazovat jakékoliv formy násilí, sexuálně explicitní obsah, léčiva, tabákové výrobky a mnoho dalšího. Pokud vás zajímá podrobnější výčet, můžete si pravidla přečíst zde.  

Celkově se jedná o potřebnou a z pohledu Instagramu chytrou úpravu. TikTok má pověst místa, kde můžete vystřelit i jako neznámý tvůrce, zatímco Instragram má již spíše renomé „zakonzervované” platformy, kde se jako nováček jednoduše neprosadíte. A i to je bariéra vstupu pro začínající tvůrce a čerstvý originální obsah. Zdánlivě nenapádná úprava algoritmu, která má tento stav změnit, tak může Instagramu skutečně pomoci s jeho relevancí do budoucna .

Zdroje: Blog Instagram

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: