Jedna reklama, jeden model, dvě pohlaví

6. 3. 2014 | Irena Šovčíková
Muž nebo žena? Záleží na tom? Módní značky posouvají hranice ve vnímání pohlaví a stále více využívají ve svých reklamách androgynity modelů.

To, co bylo před několika lety ještě doslova nepředstavitelné, se v dnešním světě stává takřka běžným. A obzvlášť v módě. Muž tak klidně může předvádět svatební šaty nebo zářit v reklamě na podprsenku. Švédská značka specializující se na džínsovou módu Crocker Jeans ale posunula androgynitu v reklamě na další úroveň - muže i ženu představuje jedna jediná modelka, Erika Linder.

Na první pohled naprosto běžný modní spot, ukazující pohledného mladíka s tajemnou ženou společně na jednom focení. Drsný výraz, letmé úsměvy, pár dotyků. Prostě normální model a modelka, fotící spolu. Až na to, že ti dva jsou ve skutečnosti jedna osoba, androgynní modelka Erika Linder. Dokázali byste to poznat, kdyby její přeměna nebyla součástí spotu? Asi ne. Ačkoliv absence rozdělování pohlaví není ve světě vysoké mody zdaleka nic nového, Crocker Jeans boří hranice mezi běžně dostupnými značkami. Celý spot je příznačně pojmenován "Whatever" - kampaň totiž doprovází motto "Buď jaký chceš, ať už jsi jakýkoliv", což androgynita Eriky Linder perfektně doplňuje.

Důležitým jménem ve světe androgynních modelů je také Andrej Pelic. Andrej je muž. Kromě toho, že předváděl svatební šaty pro Johna Paula Gaultiera a stal se jednou ze 100 nejvíc sexy žen na světě podle magazínu FMH, byl také hlavní tváří kampaně nizozemského výrobce spodního prádla pro ženy, HEMA. Tato kampaň je dosud ukázkou jednoho z nejlepších využití androgynních modelů v marketingu. Možná vás napadá, jak může muž prodat podprsenku. Jak ale lépe ukázat výhody push-up podprsenky, než když dokáže vykouzlit plný dekolt i přirozeně plochému muži? Navíc dokázali byste na první pohled říct, že se jedná o muže? Dalším chytrým aspektem celé kampaně HEMA je i fakt, že je Andrej na fotkách oblečený - většinu žen totiž víc zajímá, jak budou v prádle vypadat oblečené než svlečené. Klasické kampaně výrobců prádla plné polonahých modelek tak působí víc na muže než prvotní cílovou skupinu - dámy.

Podobného principu využívá thajská reklama na push-upky. Pokud jste ji ještě neviděli, nechceme vám ale kazit překvapení, tak jen řekneme, že mnohdy zdání klame a dobrá podprsenka s trochou kouzel s make-upem dokáže udělat zázraky.

Zdroj: Adweek, Slate

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: