Kde je Vilnius? Turistická kampaň na propagaci hlavního města Litvy přiznává, že to moc lidí v Evropě neví

10. 2. 2020 | Petr Michl
Víte, kde leží Vilnius? Není to na létajícím ostrově ani pod hladinou oceánu. Ať už je, kde je, je to tam prý úžasné.

Zkuste si propagovat město, o kterém možná někdo slyšel, ale má problém si s ním cokoliv spojit a dokonce ho správně přiřadit ke konkrétnímu státu. Přesně s takovým problémem se potýkali tvůrci turistické kampaně pro litevský Vilnius. A rozhodli se raději vše férově přiznat.

Jejich propagační spot proto otevírá anketa z ulic Berlína, která si hraje se špatnými odpověďmi a Vilnius skutečně zasazuje do Rakouska, Itálie, Finska a dalších zemích. V jednu chvíli málem dojde i na Etiopii.

Tento koncept byl zvolen na základě průzkumu z roku 2019, který zjistil, že jen 5 % Britů, 3 % Němců a 6 % Izraelců ví, kde je Vilnius. Kampaň realizovaná agenturou Bechtle & Milzarajs nese název „Vilnius: Amazing Wherever You Think It Is“ a má předat poselství, že nevadí, že nevíte, kde přesně Vilnius je. Je skvělý a stojí za to mu dát šanci.

Kampaň je doplněná i tištěnými reklamami, které tuto myšlenku posunují ještě výše svou kreativitou.

Jednou je Vilnius létajícím městem.


Na dalším printu pak ponořen v moři připomíná bájnou Atlantidu.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní inspirace
Sdílejte tento článek:
Podobné články: