Lidé by měli zpomalit. Heinz tomu pomáhá webem, který se načítá 57 minut

1. 3. 2021 | Petr Michl
Na dobrý kečup si musíte počkat. Když ho lejete z lahve a dokonce, i když se chcete podívat na jeho web. Třeba u Heinz trvalo načítání skoro hodinu.

Proč nemít tragickou rychlost načítání webové stránky? Nemají to rádi uživatelé a dokonce ani Google, který příliš pomalé stránky penalizuje při rankingu výsledků vyhledávání. Přesto se značka Heinz rozhodla na svém webu záměrně „šlápnout na brzdu“. Vytvořila web, který se načítá 57 minut. .

Odkud se tato myšlenka vzala? Heinz ví, že fanoušci jeho značky jsou lidé se spoustou trpělivosti, protože čekání na pomalý pád kečupu ze skleněné lahve může nějakou dobu trvat. Je to přitom poněkud proti duchu doby. Právě díky digitálním technologiím jsme netrpělivější a chceme vše hned, maximálně do pár vteřin. Kanadská agentura Rethink se ale v rámci této kampaně rozhodla jít proti proudu, respektive s velmi táhlým proudem hustého kečupu. Její výkonný kreativní ředitel Mike Dubrick k tomu uvedl, že „je to skvělá příležitost ke gamifikaci firemního webu a inspiraci spotřebitelů“.

Doba načítání 57 minut odkazuje na číslovku 57 na etiketě kečupu Heinz, která značí „57 odrůd“ (dalších produktů Heinz), ale ve skutečnosti je vlastně jen pozůstatkem starého reklamního sloganu.

57 prvních, co se vydrželo 25. února na webu holdforheinz.com koukat na „loading“ po celou dobu, respektive web neopustili, vyhrálo sadu Heinz Burger Kit určenou pro „rodinnou hamburgerovou noc“, která se skládá z červené špachtle, speciální zástěry, grilovacích rukavic, ubrousků, talířů, kečupu, hořčice a omáčky Heinz Sweet Relish.

„Neustále hledáme jedinečné a poutavé způsoby, jak propojit vlastnosti značky se zkušenostmi spotřebitelů, jako je frustrace z čekání na načtení stránky,“ říká Daniel Gotlib, zástupce ředitele pro vývoj a inovace značky ve společnosti Kraft Heinz Canada. Nás na tom baví, že tato citace není jen prázdným plácnutím, ale skutečně odráží realitu. Heinz s Rethink Canada konstantně přichází s temně rudými PR stunty a nebojí se je rozmáznout ani v dalších reklamních formátech. V tomto případě přišel i s outdoorovou reklamou ve formě CLV panelů a billboardů, které na ukrutně pomalý web odkazovaly.

Zdroje: Media in Canada, Business Innovators, Business Insider

Tip redakce

Pro Kraft Heinz Canada pracuje Rethink dlouhodobě a pozici lídra trhu, jenž je synonymem kečupu neoslavuje rozhodně poprvé. V roce 2019 přišla se speciálním kečupovým puzzle, které rozhodně neoplývá nejvyšší obtížností.

O značku jako takovou se ale starají i jiné subjekty, ostatně neznamená jenom samotný kečup. Agentura Jones Knowles Ritchie dostala loni za úkol osvěžit vizuál Heinz a zároveň ustanovit jednotný vzhled celého produktového spektra brandu. Podařilo se JKR zachovat kódy a jedinečnost, která dělá Heinz Heinzem? Podívejte se na jejich novou vizuální identitu

Štítky dokumentu: Budování značky
Sdílejte tento článek:
Podobné články: