LinkedIn končí se stávající podobou Stories

2. 9. 2021 | Petr Michl
Krátká videa na výšku mizející po 24 hodinách měla přinést na LinkedIn neformální „pohodu z kuchyňky“. Možná i kvůli nepohodě z lockdownu, kdy byla v mnoha domácnostech kuchyň kanceláří a školou najednou, se to nenaplnilo.

LinkedIn je již živou sociální sítí. To, že se loni přidala řady dalších a zavedla formát Stories, mělo být jen testamentem tohoto posunu od původní podoby LinkedInu jako nástěnky na CV. Uživatelé nicméně ukázali, že jejich touha po jeho každodenním využívání není tak vysoká. Stories ve stávající podobě dokonce skončí.

Produktová manažerka LinkedInu, Liz Li, uvedla:

V loňském roce jsme představili Stories jako zábavný a neformální způsob sdílení rychlých video aktualizací. Naučili jsme se spoustu věcí. Nyní tyto poznatky využíváme k tomu, abychom formát Stories vyvinuli v přepracovaný zážitek z videa v rámci celého LinkedIn, který je ještě bohatší a konverzačnější. Chceme konzistentně využívat smíšená média a kreativní nástroje Stories napříč naší platformou a zároveň pracovat na jejich těsnějším propojení s vaší profesní identitou. 

V rámci této změny do konce září odstraníme současný zážitek ze Stories, protože pracujeme na novém zážitku.“

Jak by ten nový zážitek měl vypadat? Zdá se, že se budou posunovat k větší trvanlivosti. Dle Li předpokládali u Stories, že mizení obsahu po 24 hodinách bude výhoda. Uživatelé měli mít menší zábrany přidávat neformální obsah s vědomím, že nebudou mít u svého profilu připíchnutou navždy například party z firemní kuchyňky. Ukázalo se ale, že uživatelé chtějí vytvářet „trvalá videa, která vyprávějí jejich profesní příběh osobněji a která ukazují jejich osobnost i odborné znalosti“.    

„Chcete více kreativních nástrojů pro tvorbu poutavých videí. Díky aplikaci Stories by členové mohli používat nálepky a podněty typu ‚Otázka dne', aby byla videa kreativnější a poutavější. Chcete však ještě více způsobů, jak tato videa vyšperkovat v profesionálním kontextu, a to napříč sítí LinkedIn,“ dodala konkrétněji Liz Li.

Co by se podle uživatelů hodilo? Velmi přínosná je diskuze pod zmíněným blogem Liz Li. SEO specialista, Nici Bickley, v ní například navrhuje:

„Proč se trochu neodlišit od ostatních platforem a nedat nám na výběr z krátkodobých a dlouhodobých (nebo v režimu navždy) příběhů. Já bych ty dlouhodobé používala k tomu, abych ukázala některé klíčové body svého podnikání, ale ráda bych tam překlopila i ty krátkodobé o svých aktuálních specialitách nebo příspěvcích. A když říkám krátkodobé příběhy, tak více než 1 den, třeba týden…

Určitě bych chtěla možnost archivace jako u Instagram Highlights — když dám tip, tak bych chtěla, aby se archivoval do složky, kam by mohli (uživatelé) jít a hledat všechny moje tipy. Higlights jsou potřeba. Proč nejde automaticky zvolit i Story, když nastavíme příspěvek s nějakými výchozími šablonami ‚Nový blog', ‚Nadcházející událost' atd.“


Hřebíček na hlavičku ohledně důvodu malé oblíbenosti Stories pak možná uhodil konzultant a trenér prezentačních dovedností, Bobby Umar:

„Hlavním problémem všech funkcí videa pro mnoho tvůrců obsahu jsou výsledky, dosah a engagement, které jsou velmi nízké. Přesto chci videa a dělám je, protože ROR (Return on Relationship) je fenomenální. Ale když dostanu jen 150 zobrazení na Video (viz můj poslední příspěvek z minulého týdne), 250 zobrazení na Livestream a 50 zobrazení na Video Story oproti 1000 zobrazení na obrázkový příspěvek, 3000 zobrazení na textový příspěvek, 10k zobrazení na Anketu nebo Carousel příspěvky, je těžké do nich investovat častěji, jak bych chtěl.“

Ano, popularita jednotlivých formátů je úměrně spojena s jejich dosahem. Zatímco Instagram si dal skutečně práci s tím, aby Stories zkopírované od Snapchatu uživatelům „nacpal pod nos“, LinkedInu se toto už tolik nedařilo.

Z dosavadních informací není jasné, jestli zmizí Stories i s názvem, nebo jen dostanou jinou, pravděpodobně trvalou podobu s dalšími funkcemi navíc. Je ale zřejmé, že původní experiment nevyšel. LinkedIn se tím zařadil například k nástroji Skype, který také zjistil, že uživatele nemají o pomíjivé video statusy zájem.

Zdroj: LinkedIn Blog

Štítky dokumentu: LinkedIn
Sdílejte tento článek:
Podobné články: