Marc Jacobs: Peníze nejsou potřeba, stačí tweetnout

8. 4. 2014 | Irena Šovčíková
„Ne, peníze vytahovat nemusíte, stačí když tweetnete." V pop up obchodě návrháře Marca Jacobse opustili tradiční měnu a vyměnili ji za tu sociální. Odměnou navíc mohla být i drahá kabelka nebo náhrdleník.

Dokážete si představit, že byste vyrazili do obchodu a za zboží nezaplatili penězi, ale příspěvkem na sociální síti? Něco takového využil módní návrhář Marc Jacobs v rámci propagace vůně Daisy. Zákazníci tak nic neplatili, pouze sdíleli se svými přáteli příspěvky s příslušným hashtagem.

Marc Jacobs se v únoru rozhodl na Manhattanu a v Londýně otevřít dočasný obchod, ve kterém prezentoval hlavně svou vůni Daisy. Místo peněz se však v Tweet Shopu platilo prakticky vzato sociální měnou. Návštěvníci, kteří během své návštěvy nahráli fotku na Instagram, tweetli nebo přidali příspěvek na Facebook s hastagem #MJDaisyChain, při odchodu získali za svou sociální aktivitu brandované dárky.

A ne zrovna bezvýznamné. Třeba parfém, náhrdelník nebo peněženku. Každý den navíc nejlepší fotka na Instagramu získala přímo kabelku. To není vůbec špatné, získat za něco, co byste pravděpodobně udělali i tak, drahou kabelku. Každý příspěvek s odpovídajícím hashtagem byl v prodejně promítnut na zeď. Kromě dárků získaly návštěvníce navíc také manikúru zdarma, případně mohly využít speciální fotobudky. Podle zástupce firmy COTY, která vlastní licenci parfému Daisy, byla tato speciální sociální akce způsobem jakým poděkovat fanouškům za jejich neutichající aktivitu na sociálních sítích. Je ale jasné, že za tímto poděkováním je hlavně snaha přitáhnout pozornost k danému parfému. To se zcela jistě povedlo.

Tweet Shop Marca Jacobse však není první svého druhu. Princip sociální měny využil už v roce 2012 i výrobce cereálií Kellogs. U příležitosti uvedení nové příchutě na trh proto v Lodnýně vznikl krámek, ve kterém mohli zákazníci nechat peněženky v kapsách. Stačilo jen vytáhnout chytrý telefon a tweetnout o tom, jak jsou nové křupky výborné. Sociální aktivita vygenerovaná tímto experimentem tak zcela jistě pokryla náklady spojené s rozdáváním cereálií zdarma.

„Pípání" místo placení není rozhodně udržitelný obchodní koncept. Zatím ale funguje jako poměrně úspěšný propagační nástroj. Obzvláště, když je využíván v kamenných obchodech.

Podobnou alternativou, byť méně zajímavou, je taky využití sociální měny v rámci internetu. Pro stažení studie, článku nebo například e-booku musí uživatelé zveřejnit na svých sociálních sítích propagující tweet. Až poté mohou obsah stáhnout.

Zdroj: Mashable

 

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.