Nenávist, šikana, násilí a nahota. Facebook zasahoval v minulém čtvrtletí proti více než 50 milionům případů porušení Zásad komunity

17. 2. 2021 | Milada Zemanová
Facebook uveřejnil report kroků, které musel v minulém čtvrtletí v souvislosti s porušením Zásad komunity uskutečnit. Mezikvartálně došlo k nárůstu nenávistného obsahu o 60 % a v případě obsahu šikany a obtěžování téměř o 80 %.

Společnost Facebook se snaží, aby její sociální sítě Facebook a Instagram byly místem, kde se každý cítí dobře, může vyjadřovat své názory a současně klade důraz na ochranu uživatelského soukromí, bezpečnost a důstojnost. Existují proto Zásady komunity, které musí každý uživatel zmíněných platforem dodržovat.

Facebook nyní uveřejnil report, ve kterém se zaměřil na způsoby, jakým byly zmíněné Zásady ve čtvrtém kvartále roku 2020 porušovány, a jaké kroky proti těmto porušením podnikl.

Četnost nenávistných projevů, násilí a nahoty

V předminulém čtvrtletí společnost poprvé sdílela výskyt nenávistných projevů na Facebooku. Chtěla tak upozornit na procento případů, kdy lidé vidí tento typ obsahu. Ve čtvrtém kvartále se výskyt nenávistných projevů snížil z 0,10 % na 0,07 %. Což znamená, že na každých 10 000 zhlédnutí obsahu připadá 7 zhlédnutí nenávistných projevů.

Zobrazení explicitně násilného obsahu pokleslo z 0,07 % na 0,05 % a obsah nahoty dospělých poklesl z 0,05 % na 0,03 %.

Dle vyjádření Facebooku snižování četnosti zobrazení zmíněných nežádoucích typů obsahu souvisí především s provedenými změnami. Ty mají zamezovat přítomnosti problematického obsahu v News Feed uživatelů. Každý příspěvek je ohodnocen podle speciálních procesů, které zohledňují kombinaci signálů. Mezi nimi například pravděpodobnost, se kterou bude část obsahu porušovat zmíněné zásady. Dále signály od samotných uživatelů, které pochází z průzkumů i ze skrývání a nahlašování příspěvků.

Proaktivní kroky proti obsahu

Dále se navýšil počet proaktivních akcí, kdy Facebook zasáhl proti obsahu ještě dříve, než ho uživatelé nahlásili. Proaktivní kroky se výrazně navýšily především u témat věnovaných šikaně a obtěžování . Zatímco ve 3. kvartále 2020 Facebook proaktivně jednal ve 26 % případů, tak v minulém kvartále se jednalo už o 49 %.

Facebook dále uvedl, že postupně opětovně nabírá pracovníky pro kontrolu obsahu po celém světě. Nicméně předpokládá, že možnost kontrolovat obsah bude ovlivněna současnou koronavirovou pandemií. A vzhledem k omezené kapacitě aktuálně reaguje především na nejškodlivější typ obsahu, mezi který zahrnuje například sebevraždy a sebepoškozování.

Ze zmíněného reportu vyplynulo, že na Facebooku bylo v minulém čtvrtletí zakročeno proti:

  • 6,3 milionu případů obsahu šikany a obtěžování. Což je nárůst z počtu 3,5 milionu ve třetím čtvrtletí. Facebook tento posun částečně přisuzuje aktualizacím technologie pro detekci komentářů.
  • 6,4 milionu případů organizovaného nenávistného obsahu. V předešlém období se jednalo o 4 miliony případů.
  • 26,9 milionu případů nenávistného projevu, což je nárůst z 22,1 milionu ve třetím čtvrtletí. Tento posun částečně souvisí s aktualizacemi využívané technologie pro arabštinu, španělštinu a portugalštinu.
  • 2,5 milionu případů sebevražd a sebepoškozování, což je nárůst z 1,3 milionu ve třetím čtvrtletí. K tomuto navýšení mohlo dojít díky navýšené kapacitě kontrolorů.

Na Instagramu počet aktivity ze strany Facebooku vypadal následovně:

  • 5 milionů případů šikany a obtěžování, což je nárůst z 2,6 milionu ve třetím čtvrtletí.
  • 308 tisíc případů organizovaného nenávistného obsahu. V předešlém čtvrtletí se jednalo o 224 000 případů.
  • 6,6 milionu případů obsahu nenávistného projevu, což je nárůst oproti 6,5 milionu ve 3. čtvrtletí
  • 3,4 milionu případů sebevražd a sebepoškozování, což je nárůst z 1,3 milionu ve třetím čtvrtletí.

V letošním roce Facebook plánuje přidat další metriky na Instagram a rozšířit Zásady komunity na Facebooku o nové kategorie. Dle svého vyjádření chce i nadále rozvíjet využívané technologie, aby se škodlivý obsah na zmíněných platformách nacházel v co nejmenší možné míře.

Zdroj: Facebook

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.