Obchodníci si neví rady. Podpora prodeje nezabírá.

30. 3. 2010 | IKE
Čeští obchodníci si nevědí rady se svými zákazníky. Tedy spíše s jejich reakcemi na slevové a jiné akce pro podporu prodeje. Ekonomická krize totiž v Češích vybudila šetřivé geny na maximum - a spolu s tím klesá i jejich loajalita ke značkám. "Je naprostor normální, že zákazník přijde do obchodu jen kvůli slevové akci s tím, že skutečně nakoupí jen a pouze slevněné výrobky. Tím slevové akce pro obchodníka ztrácí smysl a slouží v podstatě pouze k vykoupení nepotřebného zboží," uvádí Jindřich Černý, nezávislý marketingový analytik.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Čeští obchodníci si nevědí rady se svými zákazníky. Tedy spíše s jejich reakcemi na slevové a jiné akce pro podporu prodeje. Ekonomická krize totiž v Češích vybudila šetřivé geny na maximum - a spolu s tím klesá i jejich loajalita ke značkám.
"Je naprostor normální, že zákazník přijde do obchodu jen kvůli slevové akci s tím, že skutečně nakoupí jen a pouze slevněné výrobky. Tím slevové akce pro obchodníka ztrácí smysl a slouží v podstatě pouze k vykoupení nepotřebného zboží," uvádí Jindřich Černý, nezávislý marketingový analytik.
Podobně zákazníci reagují i na kupony a jiná zvýhodnění podobného charakteru.
Východiskem z nastálé situace by se tak mohly stát věrnostní programy, které by loajalitu alespoň částečně vybudily. Jak ovšem upozorňují specialisté, i v tomto případě se musí jednat o programy takzvaně "s rychlým výsledkem", kdy zákazník čerpá výhodu (byť drobnou) při každém nákupu.

Štítky dokumentu: Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.